Crosstrainer, vilken har ni?

Home Forums Fitness Crosstrainer, vilken har ni?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Hejsan! Jag funderar på att införskaffa mig en crosstrainer till vintern, då jag inte vill ut på så många morgonpromenader. Vad har ni för någon, duger en i 3000 kronors klassen?

Om du kört på en ”riktig” innan, kommer du att bli väldigt missnöjd med ett budgetalternativ. Det kommer att kännas ungefär som att gå från en japansk kökskniv till gatukökets plastbestick om du skulle skära kycklingfilén. Rappligt, instabilt och inte alls skönt.

Amen JPS! :)

Janpeter Sangborn wrote:
    Om du kört på en ”riktig” innan, kommer du att bli väldigt missnöjd med ett budgetalternativ. Det kommer att kännas ungefär som att gå från en japansk kökskniv till gatukökets plastbestick om du skulle skära kycklingfilén. Rappligt, instabilt och inte alls skönt.

Det var en liknelse att lägga på minnet :D Hehe

Okej, så med andra ord så ”måste” jag införskaffa mig något riktigt. Fast då är det kanske billigare att köa en motionscykel, eller?

Idda wrote:
    Okej, så med andra ord så ”måste” jag införskaffa mig något riktigt. Fast då är det kanske billigare att köa en motionscykel, eller?

Absolut ett både bättre och billigare alternativ. Har du lite tur kan du köpa en skitbra begagnad spinningcykel för några hundringar. Många anläggningar får cyklar ”över” när det byter upp sig. Andrahandsmarknaden är rätt övermättad, så där går det att göra kap.

Jag har en från intersport och den är hur godskänd som helt JP :p
    Och jag är av den kritiska sorten:nod

jocke wrote:
    Jag har en från intersport och den är hur godskänd som helt JP :p
    Och jag är av den kritiska sorten:nod

Då har du nog gjort ett fynd! Ingen regel utan undantag.

Janpeter Sangborn wrote:
    Då har du nog gjort ett fynd! Ingen regel utan undantag.

:D
    den är ju inte som de monsterna som står på gymmen idag för 50000-100000kr men den fungerar till sitt ända mål.
    Jag, frugan och till och med min 8åriga grabb använder den :up:

har den modell jocke har, är nöjd.

Vad kostade den?

Idda wrote:
    Vad kostade den?

Tror det är den som kostar 3500:-
    Är lite sugen på att skaffa en jag oxå…

Är crosstrainern den bästa maskin för fettförbränning?
    iom att man använder hela kroppen borde man väl bränna mer?
    Är också sugen på att köpa en.

den modellen kostar 3500kr, eller kostade det förra året iaf.
    nu har jag inte testat alla sorters förbränningsmaskiner, men jag tycker det känns som att crosstrainern bränt mest.
    Egna tester har varit att jämföra hur hårt man tyckt sig behöva ta i o hur mycket ork man har till styrketräningen senare.
    O samtidigt följa planerade deffen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.