- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2009 at 13:41 #66589Anonym anvandareMember3 januari, 2009 at 13:41 #471163Anonym anvandareMember
Jag vill göra min debut i body fitness i år. Vill göra den i Usa. Någon som vet vad det är för regler som gäller för det?
3 januari, 2009 at 21:09 #471164Anonym anvandareMemberDu skall ha en svensk tävlingslicens för en förening som är ansluten till SKKF. Ansöka om sanktion för att tävla utomlands. Efter att den blivit beviljad (om den blir det) så anmäler du dig till tävlingen du tänkt ställa upp i.
Varför väljer du att göra din debut i USA?
4 januari, 2009 at 13:54 #471165Anonym anvandareMemberBinais wrote:Vem säger att man måste ha Svensk tävlings licens??? NPC bryr sig inte om man är medlem i SKKF eller inte för man får ansöka om NPC kort oavsett vad vilket betyder dubbel kostnad för de tävlande…Madde196 maila mig gärna så kan jag ge dig lie råd och tips ang. din USA debut! Det är mycket enklare än många vill få det att se ut.
[mailto:Binais@BinaisBegovic.com]Mvh,
BinaisMärkligt. För enligt IFBB skall man uppvisa sanktion från moderförbundet och för att kunna erhålla en sanktion krävs en tävlingslicens.
4 januari, 2009 at 13:56 #471166Anonym anvandareMemberBinais wrote:Du behöver varken någon licens eller tillstånd från SKKF. NPC jobbar oberoende av IFBB/SKKF. Det enda du beöver är ett NPC kort vilket du kan få på plats vid invägningen och du behöver en adress i USA och det kan vara vilken adress som helst. Någon vän eler familje medlem….
[mailto:Binais@BinaisBegovic.com]
[/B]
Mvh,
BinaisJa, det förklarar saken. Då är det inga problem att tävla inom NPC.
4 januari, 2009 at 13:59 #471167Anonym anvandareMemberBinais wrote:Ja verkligen märkligt! Det senaste året har jag inte tillhört någon förbund men trots det har jag fått tävla i USA och jag känner ett x antal tävlande som fått tävla utan att tillhöra något förbund.Det enda som krävs är ett NPC kort vilket man kan få vid invägningen mot en avgift på 60 dollar!
Jag gjorde antagandet att TS skulle tävla inom IFBB. Fel av mig.
6 januari, 2009 at 20:43 #471168Anonym anvandareMemberJag hittade denna bland mina dokument.
Har lite med ämnet att göra, även om TS inte skall tävla inom IFBB så kan det vara bra att veta för övriga.
Tävlar man utan sanktion från SKKF så riskerar man dessutom avstänging från tävlande inom SKKF/IFBB.Quote:Vad krävs för att få tävla utomlands inom IFBB?För att som licensierade inom Svenska Kroppskulturförbundet få delta på tävlingar utomlands, krävs följande.
· Inbjudan från arrangören.
· Giltig tävlingslicens inom Svenska Kroppskulturförbundet.
· Giltig sanktion för aktuell tävling. (Sanktionen gäller endast för den ansökta tävlingen).
· Intyg från Svenska Kroppskulturförbundet som medtas och uppvisas vid registreringen/invägningen.Tävlande som innehar giltig svensk tävlingslicens anses ALLTID representera Sverige vid tävlingar utomlands.
Vad innebär en sanktion inom Svenska Kroppskulturförbundet?
En sanktion är ett godkännande från Svenska Kroppskulturförbundet att man som tävlande eller arrangör accepterar och följer de regler som gäller inom SKKF/IFBB.
Tävlande som innehar giltig svensk tävlingslicens anses ALLTID representera Sverige vid tävlingar utomlands.
En sanktion beviljas i de flesta fall, men kan också avslås av förbundsstyrelsen.
Orsaker som kan ligga till grund för ett avslag kan vara:
· Tävlingen är inte sanktionerad av IFBB.
· Den tävlande inte innehar giltig licens.
· Den tävlande lyder under någon form av bestraffning.
· Den tävlande anses inte vara en lämplig representant för Sverige.
· Den tävlande är inte kvalificerad för att delta på aktuell tävling.
· Den aktuella tävlingen konkurrerar med arrangemang arrangerat av Svenska Kroppskulturförbundet -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.