Dips!?

Home Forums Fitness Dips!?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Hej igen! Hur många chins o dips ska tjejer klara på tävling?

Dragonlady wrote:
    Hej igen! Hur många chins o dips ska tjejer klara på tävling?

Från en och uppåt.

Jorgen wrote:
    Från en och uppåt.

Okej, men hur många ska man snitta då? vilket antal är bra o ligga på?

Dragonlady wrote:
    Okej, men hur många ska man snitta då? vilket antal är bra o ligga på?

Det beror ju på motståndet, det…

MEN

en liten fingervisning skulle kunna vara att man ligger med i matchen, som tjej på DC, med 10 chins och 20 dips. Man vinner troligen inte momenten, men kommer heller inte sist. Men eftersom det är en av tre delronder (fyra om man går till final) så behöver inte den ronden betyda allt. En bra fysik och bra roddförmåga kan kompensera väl för lite sämre chins och/eller dips. Eller omvänt. Bra styrkerond kan kompensera för sämre rodd eller fysik o s v. Men ska man vinna bör man nog vara med i toppen i alla momenten.

Lånar tråden lite. Klarar för tillfället att göra 30 dips men vill kunna göra några fler innan årets slut. Hur tränar jag på bästa sätt för att nå det målet? Tunga dips med vikt eller försöka maxa varje gång? Eller vad säger ni?

Lucky! wrote:
    Lånar tråden lite. Klarar för tillfället att göra 30 dips men vill kunna göra några fler innan årets slut. Hur tränar jag på bästa sätt för att nå det målet? Tunga dips med vikt eller försöka maxa varje gång? Eller vad säger ni?

Både och. Både maxstyrka och mjölksyretålighet behövs för maximal utvecklingskulle jag säga

[http://cbass.com/Synaptic.htm]

Progression via volym

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.