- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2008 at 11:11 #75142Anonym anvandareMember21 februari, 2008 at 11:11 #593037Anonym anvandareMember
Hej alla glada!
Tänkte bara kolla om någon vet om man får lägga highlights på kroppen när man lägger på den sista färgen?
Tacksam för svar
kram kram21 februari, 2008 at 12:35 #593038Anonym anvandareMemberHur lägger man highlights med tävlingsfärg? Antar att det går eftersom du frågar… då har jag en motfråga: Varför?
21 februari, 2008 at 12:57 #593039Anonym anvandareMemberOch utan att veta ett dyft om highlights säger jag som Sally: VARFÖR?
och
NEJ! Alla försök med glitter och andra ”extraalltgrejor” brukar endera göra oss domare jefligt sura och/eller extremt effektivt förstöra intrycket av fysiken. Det meswta som känns som känns som en riktigt god idé hemma i badrummet eller på gymmet brukar bli i bästa fall sådär på scenen. Lägg energin på att komma i bästa möjliga form och att lägga själva tävlingsfärgen på ett så bra sätt som möjligt istället. Nog svårt bara det.
21 februari, 2008 at 17:47 #593040Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Lägg energin på att komma i bästa möjliga form och att lägga själva tävlingsfärgen på ett så bra sätt som möjligt istället. Nog svårt bara det.”Med så bra som möjligt” kan uppfattas olika om man inte är insatt i ”tävlingsfärgsområdet”, men det som menas är alltså en jämn färg över hela kroppen utan highlights eller betoning av vissa delar.
Ett tips till dig som är nybörjare är att inte vara rädd för att få en pepparkaka att framstå som blek. Ett vanligt misstag är att man lägger på för lite färg. Visst förekommer det att en och annan även ser ut att ha doppats i ett färgbad men det är inte lika vanligt som att vara för blek.
22 februari, 2008 at 09:14 #593041Anonym anvandareMemberEn annan grej… om du ska ha highlights för att ”lura” ögat på domarna så är det omöjligt De ser ALLT!
Förstår att du har höga krav på dig själv, men tänk på varför du tävlar och för vems skull! Känns formen långt ifrån vad du vill så är det bara att vänta på nästa tävling! Kör hårt och lycka till! :up:22 februari, 2008 at 11:13 #593042Anonym anvandareMemberhej allihopa!
det är min första tävling och min kompis som ska lägga mitt smink frågade om man fick lägga higlights på kroppen för att det ska lysa upp mer men jag förstår precis vad ni menar:up: Tack för alla svar och det är bara och köra på med brunfärg, och ni har rätt att det är viktigare och vara nöjd med formen och inte lägga på en massa extra
det gäller och öva hemma så att färgen ser bra ut på scen så löser sig det mesta:)
Nu är det bara och köra, inte så många veckor kvar
kram Kram -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.