en till fråga till oss tjejer

Home Forums Fitness en till fråga till oss tjejer

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

nån som vet nåt p-piller som man inte drar på sig så mycket vätska av?

mvh/tigress

Har tagit Trionetta och gick inte upp något…Nu har jag en sort utan östrogen, Cerazette och de har inte heller lett till ngn viktuppgång, men de har varit krångliga på annat sätt. Jag antar att det är individuellt hur kroppen reagerar och att endel bara lägger på sig initialt. Barnmorskan sa till mig att testa mig fram, men man vill ju inte trixa med dessa för mycket.
    MVH

Minipiller ger generellt mer vätskeansamling än kombinerade p-piller. Men som sagt hur mycket/lite vätska man drar på sig är väldigt individuellt.

Hur mycket vätska drar du på dig nu utan att gå på något??? Det ger en hint om hur du fungerar med dina kroppsegna hormoner och hur du sannolikt kommer att reagera om du sen lägger till ännu mer hormoner.

Meri wrote:
    Minipiller ger generellt mer vätskeansamling än kombinerade p-piller. Men som sagt hur mycket/lite vätska man drar på sig är väldigt individuellt.

Hur mycket vätska drar du på dig nu utan att gå på något??? Det ger en hint om hur du fungerar med dina kroppsegna hormoner och hur du sannolikt kommer att reagera om du sen lägger till ännu mer hormoner.

ingenting faktiskt. jag har ätit trinovum i 20 år. men nu måste jag byta pga ögonmigrän. kan troligen inte äta något med östrogen i. så det blir nog någon av dom nya typerna! tack för svaren!

Yasmine är kanon:)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.