Få fram magrutor på 10 mån..

Home Forums Fitness Få fram magrutor på 10 mån..

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej/Tjena.. Det är så att jag har lite svårt att få fram magrutorna, jag ser dom lite men inte tillräkligt…
    Men nu har jag startat att träna stenhårt… så frågar er om det verkar bra… Min vikt är just nu 63kg och 170cm lång.

Jag hade tänkt nu träna stenhårt i 10 månader…. och tänkte träna så här:

Ska springa 350 kalorier varje dag… och köra typ 3-4 gånger magen med tunga vikter per vecka, och käka per varje 3 timme… och varje gång efter träning ska jag ta protenshake..

Ge gärna tips till mig om det här är dålig ide.. för jag har lite underfett som ska bort ^_^

Du ska springa 350 kalorier varje dag? För att få ”fram” rutorna så är det viktnedgång som gäller. Dock undrar jag hur du kan ha mycket att plocka bort då du redan väger 63 kg fördelat på 170 cm och VARFÖR det är så viktigt att få fram rutorna?

Mjao wrote:
    Du ska springa 350 kalorier varje dag? För att få ”fram” rutorna så är det viktnedgång som gäller. Dock undrar jag hur du kan ha mycket att plocka bort då du redan väger 63 kg fördelat på 170 cm och VARFÖR det är så viktigt att få fram rutorna?

Skulle vara kul att få fram magrutorna :) hehe.. har du nått tips kanske? Skulle vara kul och få tips så kan jag gå efter det istället.. för är inte så erfaren inom fitness…

Mitt tips är att du läser på lite om kost och träning innan du börjar exprimentera med olika deffmetoder och liknande.

Mjao wrote:
    Mitt tips är att du läser på lite om kost och träning innan du börjar exprimentera med olika deffmetoder och liknande.

ok tackar

Vågar man fråga varför du vill vara i form just nästa september? Av nyfikenhetsskäl bara. 10 månader är inget problem att få fram konturer på, då ska man se bra djävla risig ut om man inte fixar det. Men som de andra säger så är det nog bra om du börjar med att läsa lite grann – se om du snappar upp ett och annat, sen kommer du säkert redan där börja hitta hål i ditt eget upplägg och märka att andra grejer kan spela in också.

Marcus Syvertsen wrote:
    Vågar man fråga varför du vill vara i form just nästa september? Av nyfikenhetsskäl bara. 10 månader är inget problem att få fram konturer på, då ska man se bra djävla risig ut om man inte fixar det. Men som de andra säger så är det nog bra om du börjar med att läsa lite grann – se om du snappar upp ett och annat, sen kommer du säkert redan där börja hitta hål i ditt eget upplägg och märka att andra grejer kan spela in också.

Jag ska till thailand då och träna Muay Thai så skulle vara trevligt att få fram mer magruterna :) men tack för svaren ska läsa lite om kost och sånt.. sen se om jag kan hitta nått schema om träning

J.v.K wrote:
    en bild vore bra :) kan vara så att du behöver mer magmuskler än de faktum att få bort fett

[img=http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC00149.JPG]Där bild.. jag har dålig belysning… men jag tror det är både underfett och muskler som måste byggas.. skulle vilja hitta ett schema + mat för det.. men har inte hittat ännu

Om jag var du så skulle jag satsa på att fläska till mig lite istället. Jag tycker inte dina magmuskler ser alls dåliga ut men vill du att de ska synas mer så är det nog bättre att satsa på mer muskler istället för mindre fett. Lycka till!

Schmidtwar wrote:
    Där bild.. jag har dålig belysning… men jag tror det är både underfett och muskler som måste byggas.. ]skulle vilja hitta ett schema + mat för det.. men har inte hittat ännu

Om du menar att det är underhudsfett som måste bort och muskler som som skall byggas samtidigt så kan jag sattsa min framtida besparingar på att du inte kommer hitta ett matschema som gör både och relativt effektivt.

Dock finns det några på forumet som länkar hit och dit på olika ”bevisade” studier, dom mer påläste på samma forum kritiserar dock dom texterna hårt.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.