fitness träning

Home Forums Fitness fitness träning

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej jag är då en kille som har tränat gym träning i två år, slutade träna lite innan sommaren vägde då 70kg nu är jag på ynka 62 :S men jag har tänkt lite på jag vill försöka få hellre den fina kroppen fitness kropp om man säger så, inte den stora klumpiga bodybuild typen. är det något speciellt schema man kan köra för att få mer den kroppen jag strävar efter?

MVH Christian

det är nog ingen fara att din kropp skulle bli en klumpig bodybuilding kropp om du gick upp ngr kilo muskermassa. Men annars äre väl frisvikter som gäller för mer ”funktionell styrka” ? – är inte ngt proffs direkt

Nä det är sant, men tänkte ändå för att bygga just den perfekta fitness kroppen, vad man skall blanda.

du bygger ingen klumpig bb-kropp över natten….träna hårt och tungt och sen när du känner dig nöjd så slutar du, eller så tränar du cardio lika mycket som gym…eller bara gymmar ett par gg i veckan

nä det förstår jag :P men tänkte om det fanns några specifika övningar man kan göra+

nopp…är som vilken gymträning som. dock inte lika många dagar på gym som sagt utan en blandning av cardio och viktträning, men träna på du, en ”fitness” kropp får man inte över natten heller…

christian.bjorsegard wrote:
    nä det förstår jag :P men tänkte om det fanns några specifika övningar man kan göra+

Kolla in Johan Gustafssons hemsida,där kanske du får en hum om hur det görs!
    [http://johan-gustafsson.com]

Mitt råd är att försöka få så stora muskler som du bara kan. Det är bara en liten del av befolkningen som ens kan få så stora muskler som kroppsbyggare, så sannolikt kommer du aldrig bli större än en fitnesskille hur hårt du än tränar och vad du än äter.

Men, skulle du vakna en morgon, titta dig i spegeln och tänka ”faan, jag är för stor!”, så är det bara att dra ner på maten, så ska du se att musklerna krymper utav bara den! :up:

henkebenke wrote:
    Mitt råd är att försöka få så stora muskler som du bara kan. Det är bara en liten del av befolkningen som ens kan få så stora muskler som kroppsbyggare, så sannolikt kommer du aldrig bli större än en fitnesskille hur hårt du än tränar och vad du än äter.

Men, skulle du vakna en morgon, titta dig i spegeln och tänka ”faan, jag är för stor!”, så är det bara att dra ner på maten, så ska du se att musklerna krymper utav bara den! :up:

Precis. Många verkar tro att vem som helst kan bli BB- Så ts träna så gott du kan du lär knappats bli en bb med den inställningen ändå , dont worry:up:

jo men om man säger så här då nåogn mer specifik träning för just fitness? typ mer set och så vidare? mer chins och dips?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.