FitnessFive

Home Forums Fitness FitnessFive

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Sweet, funderar på F5 sometime in the distant future haha. Gäller viktreglerna ovan damerna också? Dvs. 30 kg curl för mig (väger 60 kg)

[http://www.fitnessfive.se/]

Står regler etc.

Damer har lättare vikter i allt förutom dips och chins:)

30% curl
    60% bänk
    100% böj
    100% chins
    100% dips

Hmm, chins och dips lär bli ett issue; mina tricepsmuskler är inget att hänga på en julgran och min chins-teknik är usel (klara av noll i dagsläget).

Får kämpa på :D” title=”>:D” class=”bbcode_smiley” />

Hur tidigt börjar ni ”förbereda” (extrapass/koständring) er inför tävlingen?

får en dansk tjej tävla?

Hime wrote:
    Hmm, chins och dips lär bli ett issue; mina tricepsmuskler är inget att hänga på en julgran och min chins-teknik är usel (klara av noll i dagsläget).

Får kämpa på :D” title=”>:D” class=”bbcode_smiley” />

Hur tidigt börjar ni ”förbereda” (extrapass/koständring) er inför tävlingen?

Lika bra det, i julgranen har de inget att göra;)

Själv tävlar jag ju inte men vill göra de inom några få år, det jag tränar för nu. Och för tillfället har jag lagt till ett extra bänkpass i veckan då jag är i bänken ungefär som du är i chinsen:)
    Kommer sätta upp mål på vägen och byta ut det extrapasset när jag nått målet i bänk och lägga extrapasset på chins istället.

LKolbe wrote:
    får en dansk tjej tävla?

Det har jag inte hört ska vara några problem, står inget i reglerna om nationalitetskrav:)

åh va kul! Jag kännar en tjej i Danmark som skulle vilja tävla i precis en sån tävling som FitnessFive, och det finns inte en sån tävling i Danmark.. :)

LKolbe wrote:
    åh va kul! Jag kännar en tjej i Danmark som skulle vilja tävla i precis en sån tävling som FitnessFive, och det finns inte en sån tävling i Danmark.. :)

Uppmana henne att ta kontakt med ledningen i sverige så kanske det kan fixas tävlingar utomlands, tex i Danmark:)

Ska bli kul o kvala nu i maj … deffen är på gång tappat 12 kilo redan på 2 månader o inte tappat inte styrka märkbart …. ska köra som ett chefsdjur på gymet tills det e dax =) lycka till till alla er andra som ska kvala ^^

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.