gå ner i vikt / kost råd

Home Forums Fitness gå ner i vikt / kost råd

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

hej jag är 16 år, kille och är ca 180cm lång väger 100 kg jag tränar nästan varje dag och använder NO-explode och jag har tränat i 3 månader på gym för att gå ner i vikt men jag är inte duktigt med vad jag ska äta så jag går ner så mycket som möjligt, jag har alltid varit aktiv med sport men nu har jag gått över till att bara gymma men det är svårt att veta vad man ska äta när man inte har koll alls men jag äter inte godis , chips och annan sådan mat utan bara vanlig husmanskost men jag vill få hjälp med vad jag ska äta så jag maximerar vikt nedgången. ett problem är att jag går i skola och då får jag äta det som finns där och jag vill vet vad jag ska fokusera på att äta och vad som jag inte ska äta . även hur jag ska träna vilka maskiner och sådant jag ska använda tack på förhand. :)

Kör intensiva gympass så du verkligen blir svettig. Ett tips är att köra helkroppspass för att kunna mosa på nästan konstant i en timme utan vila. (det funkar ju inte att bara nöta bröstövningar i en timme om man ska köra intensivt)
    Prova även köra lite mer explosivt men börja med låga vikter så du känner att du fortfarande har kontroll.

Försök variera dig mycket och känn att det är kul att jobba med kroppen, då kör man på bättre. Hitta övningar som känns bra.

Gå och spring mycket. Jag tycker om intervallträning. Det tycker jag känns naturligare och inte lika jobbigt, samt att man bränner mer fett.
    Hoppa hopprep är också kanon.

Kostråd kan säkert någon annan ge men något som är självklart men ack så viktigt enligt mig:
    Ät bara när du är hungrig och ät ända tills du är mätt. Lyssna på kroppen (utan att hålla på överanalysera förstås).

En del tycker LCHF är bra för att gå ner i vikt men det tycker jag är jättedumt. Jag äter relativt mycket kolhydrater (samt protein förstås) och fettsnålt och har låg kroppsfettprocent. Men lite fett behöver vi ju definitivt, både mättat och omättat!

Var noga med att dricka ordentligt.

trainforlife wrote:
    hej jag är 16 år, kille och är ca 180cm lång väger 100 kg jag tränar nästan varje dag och använder NO-explode och jag har tränat i 3 månader på gym för att gå ner i vikt men jag är inte duktigt med vad jag ska äta så jag går ner så mycket som möjligt, jag har alltid varit aktiv med sport men nu har jag gått över till att bara gymma men det är svårt att veta vad man ska äta när man inte har koll alls men jag äter inte godis , chips och annan sådan mat utan bara vanlig husmanskost men jag vill få hjälp med vad jag ska äta så jag maximerar vikt nedgången. ett problem är att jag går i skola och då får jag äta det som finns där och jag vill vet vad jag ska fokusera på att äta och vad som jag inte ska äta . även hur jag ska träna vilka maskiner och sådant jag ska använda tack på förhand. :)

Har kört framgångsrikt enligt [http://leangains.com Leangains] och det har funkat riktigt bra för mig. Vill inte på något vis alls promota det men du kan ju alltid läsa lite om det då det har fungerat bra för många. :)

Kronan77 wrote:
    trainforlife wrote:

Har kört framgångsrikt enligt [http://leangains.com Leangains] och det har funkat riktigt bra för mig. Vill inte på något vis alls promota det men du kan ju alltid läsa lite om det då det har fungerat bra för många. :)

Anledningen till att man inte vill köra på ”Leangains” är la att om man ligger på en låg bf% så sliter det på muskelfästerna, du kan ligga på lite över ditt behov eller behov och ändå gå upp lika mycket i muskelmassa som en som grisbulkar på 2000kcal+. Har hört informationen av en PT och hoppas jag förstod informationen korrekt är inte mer inläst på ämnet själv.

Jag själv föredrar att äta mestadelen av mina kolhydrater på morgonen och runt träning. Äter ca 30 % av kolhydraterna på morgonen genom tex havregryn och resten runt träning. Lagar stora portioner så att jag har för typ 1 vecka så har man ingen anledning att missa något :up:

10 kg upp med [http://themusclemaximizerpro.com] :up:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.