Har konditionstränat

Home Forums Fitness Har konditionstränat

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej jag är ny här och jag har haft ett projektarbete där jag tränat. Jag skulle behöva jämföra mig med några också.

Jag har kört både konditionsträning och styrketräning under ungefär 5 månader och kört ett konditionstest och haft koll på puls och vikt och så. Efter 5 månader så hade jag förbättrat min tid på konditionstestet med 2 minuter och 51 sekunder, jag har gått från 14:28 till 11:37 på 2km. (Ja jag vet att jag var väldigt otränad 😮 ) min vilopuls var runt 75 i början och nu är den runt 70. jag vägde 60kg från början och jag är 167cm lång.
    till en början gick jag ber i vikt (var nere på 58kg) och sen gick jag upp igen tack vare styrketräningen så nu ligger jag mellan 60-61kg.

Jag skulle vilja veta om någon har gjort något liknande och i så fall hur det gick för er, det skulle vara mycket intressant att jämföra sig med andra också :)

Här har du en som var ännu mer otränad =)
    Jag hade nästan blodsmak efter 400 meter:o så första gången kom jag inte ens runt 2 km utan att stanna och vila 3 ggr…
    Nu efter 5 månader är jag nere på 10 minuter och kan nog pressa ner mig till 0930 på ren vilja…
    I början tog det nog 15 minuter att springa ha ha ha:o

Hej, jo du var lite mer otränad än mig :P men du fick däremot bättre resultat än mig på 5 månader :) Vad gjorde du under din träning?

Jag vill gärna se att fler skriver i den här tråden :)

Jag körde mkt intervallträning.. Spinga allt vad man har sedan gå raskt sedan jogga lagom sen kuta allt var amn har sen gå raskt så jag hela tiden höll mig under precis vad jag klarade..

Jag var ut och gick 1 timme varje morgon sedan körde jag bagging där får amn grym kondis. pluss att jag tränade upp vade och ben som behövs för att orka springa=)

Sen sprang jag 4-5 dagar i veckan!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.