Hinderbana i gbg ?

Home Forums Fitness Hinderbana i gbg ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Yes, frågan som lyder är.
    Finns det någon hinderbana i göteborg eller dess närhet ?

helst av en sådan modell som finns på diverse regementen.

Fasiken, de verkar lite tomt på den fronten..

Finns där hinderbanor någon annanstans i sverige ?
    Helst relativt nära gbg.

Har inte Gökboet någon form utav hinderbana?

Insulinus wrote:
    Har inte Gökboet någon form utav hinderbana?

Efter en titt på deras hemsida, så verkar de inte ha de tyvär :(
    Men tack för tipset !

finns en på förmedc (regementet) men du måste ha tillträde in och troligtvis utbildning på hinderbanan, men den är rågrymm ;)

Jag vet inte riktigt men kanske någonstans där Military Fitness håller till? [http://www.militaryfitness.se]

Caroline S wrote:
    Jag vet inte riktigt men kanske någonstans där Military Fitness håller till? [http://www.militaryfitness.se]

Det skall kollas upp, tack för tipset :emo-thumb

Wargen wrote:
    finns en på förmedc (regementet) men du måste ha tillträde in och troligtvis utbildning på hinderbanan, men den är rågrymm ;)

Jo den banan känner jag till, dock tror jag inte att jag som civil får springa omkring inne på ett militärt område :(

men det kanske är värt att fråga iaf.

Fick svar ifrån Military fitness..

”Hinderbanan som vi använder ligger på I15´s övningsfält i Borås.”
    Lite långt tyvär :(

Finns det inte en ute på Kviberg? Läste nånn annons av några gamla militärer som ville dra igång nått, kanske för ett år eller så.

sebbeboy wrote:
    Det skall kollas upp, tack för tipset :emo-thumb

Jo den banan känner jag till, dock tror jag inte att jag som civil får springa omkring inne på ett militärt område :(

men det kanske är värt att fråga iaf.

då måste du få tag i antingen någon som har hand om det området typ Idrottsansvarig eller känna någon. Kom inte bara till vakten o fråga om du får komma in för det är omöjligt ;)

MrWalker wrote:
    Finns det inte en ute på Kviberg? Läste nånn annons av några gamla militärer som ville dra igång nått, kanske för ett år eller så.

Den försvann för flera årsedan, den låg vid vägen. Jag vet att de ville köra i skogen men tror inte det blev något av det.

Hej!
    Det går faktiskt att ordna passerkort till hinderbanan på gamla amf4 Göteborg. Det enda du behöver göra är att genomföra ett träningsläger i militär femkamp (där du då får utb på hinderbanan) och därefter kan vår förbundskapten prata med Säk chefen på regementet om ett passerkort. Nästa läger går 13-14 februari på K3 i Karlsborg, femkampssektionen står för resa och logi.
    //Izzy

vad e de som skiljer den hinderbanan med andra militära anläggningars hinderbanor ?
    för överlag så har jag sprunigt på en militärhinderbana dagligen i 11 månder :

Undra om de kan ha lite överseende å man slipper utbildningen tro

ett tillägg,
    Då det tyvär inte går att skicka PM till Izzy så skriver jag här.

Du har möjligtvis inte liter mer information angående träningsläger osv ?
    För det låter ändå rätt intressant (läste på lite angående militär femkamp)

Tack på förhand.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.