- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 januari, 2009 at 05:33 #567311Anonym anvandareMembersebbeboy wrote:ett tillägg,
Då det tyvär inte går att skicka PM till Izzy så skriver jag här.PM-funktionen påslagen. Informationen du eftersöker är intressant, så Izzy får gärna uppdatera i tråden.
31 januari, 2009 at 13:07 #567312Anonym anvandareMembersebbeboy wrote:vad e de som skiljer den hinderbanan med andra militära anläggningars hinderbanor ?
för överlag så har jag sprunigt på en militärhinderbana dagligen i 11 månder
Undra om de kan ha lite överseende å man slipper utbildningen troDet blir svårt att komma runt utbildningsdetaljen i och med att alla banorna ligger inne på militärt område. Hinderbanan måste vara en godkänd SMI bana för att femkampssektionen ska ge tillåtelse för atleterna att träna på den. Detta pga skaderisk då det kan förekomma lokala skillnader mellan banorna.
Atleterna får utb på SMI godkänd hinderbana och på så sätt blir det inga problem om man ramlar och t.ex slår ut tänderna mot ett hinder inne på militärt område, då man efter utb tränar på egen risk.När jag skulle skaffa passerkort fick jag ringa till säk chefen på garnisionen och förklara mitt syfte. Han bad mig då be femkampssektionen skicka en hemställan till honom som bekräftade att jag är en ordentlig medborgare och inte vill röra mig inne på området i annat syfte än att träna för mil femkamp.
Han sa att det måste gå den vägen ur säkerhetssynpunkt.Så det är lite meck men det går
31 januari, 2009 at 16:32 #567313Anonym anvandareMemberAhh okay, tack för hjälpen, men det där var ett jäklans meck haha.
Får helt enkelt hålla tummarna över att jag spenderar de kommande 1.5 – XX åren i Karlsborg istället, med tillgång till deras bana.31 januari, 2009 at 17:14 #567314Anonym anvandareMembersebbeboy wrote:ett tillägg,
Då det tyvär inte går att skicka PM till Izzy så skriver jag här.Du har möjligtvis inte liter mer information angående träningsläger osv ?
För det låter ändå rätt intressant (läste på lite angående militär femkamp)Tack på förhand.
Självklart har jag det
Innan tävlingssäsongen -09 börjar, kommer det gå ett träningsläger i månaden (fler för elit). Följande grenar ingår:Skytte – gevär, 200 m liggande 10 skott precision + 10 skott snabbserie
Hinderbana – SMI 500 m med 20 hinder herrar/16 hinder damer
Hindersim – 50 m med 5 hinder
Handgranatskastning – 16 granater precision + 3 längdkast
Terränglöpning – 8 km herrar/4 km damerSamtliga grenar tränas under lägren med undantag för skytte som ibland blir inställt pga problem med vapentransporter eller om banorna är upptagna.
Resor samordnas och bekostas av femkampssektionen och resplan mailas ut ca 1 vecka innan. Under lägren erbjuds förläggning i logement och fria måltider.Utrustning att ta med till lägret:
Träningskläder för löpning/hinderbana utomhus, flera uppsättningar
Simbyxa/dräkt, simglasögon
Regnställ
Träningskläder för inomhus obs inomhusskor
Hänglås
HanddukHär är en kopia på schemat från förra lägret som hölls på K3. Som en kul anekdot var vi under det lägret förlagda i slutvärnet och K3 hade infohelg för de som rycker in i sommar samma helg, det var bra motivation då jag har infohelg i mars
Fredag 18:30 Löpning
” 20:00 KvällsmålLör 07:00 Frukost
” 08:00 Lektionssal – förbundskaptenens genomgång, info för aspiranter landslag
” 10:00 Löpning – testlopp terränglöpning
” 11:30 Lunch
” 12:30 Hinderbana/kastträning handgranat – genomgång, träning samt testlopp
” 15:00 Lektionssal – föreläsning om hur man arbetar med målsättning
” 16:30 Middag
” 17:00 Lektionssal – praktiskt arb med målsättning
” 18:30 Simhall – simhinderbana samt slätsimning
” 21:00 SamkvämSön 07:00 Frukost
” 08:00 Simhall – träning samt testlopp
” 10:00 Styrketräningslokal – genomgång styrketräningsprogram mil femkamp grundträning
” 11:30 Lunch
” 12:30 Logement – städning av log
” 13:30 Löpning – distans
” 15:00 Avslut/hemfärd*testlopp avser maxprestation i resp gren där resultat bokförs och jämförs vid nästa läger/tävling för att följa förbättring vid landslagsaspirant
Hör av dig om du vill att jag skickar inbjudan/info till nästa läger som går på K3 i Karlsborg, 13/2-15/2.
Ha det gott!
Izzy31 januari, 2009 at 17:16 #567315Anonym anvandareMembersebbeboy wrote:Ahh okay, tack för hjälpen, men det där var ett jäklans meck haha.
Får helt enkelt hålla tummarna över att jag spenderar de kommande 1.5 – XX åren i Karlsborg istället, med tillgång till deras bana.Ja det låter som en bättre plan :emo-thumb
Lycka till!..i värsta fall får du väl bygga en egen
31 januari, 2009 at 17:45 #567316Anonym anvandareMemberIzzy wrote:Ja det låter som en bättre plan :emo-thumb
Lycka till!..i värsta fall får du väl bygga en egen
Haha ja, är ju ändå arbetslös så vad är ett bättre tidsfördriv, än att bygga sin egna hinderbana i skogen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.