- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 april, 2008 at 20:37 #73860Anonym anvandareMember17 april, 2008 at 20:37 #585545Anonym anvandareMember
Ja, vart ska jag börja?
Från början kanske.
Historia; Tränat hela livet (ridning, styrketräning, simning) och alltid haft bra fysik, älskar att röra på mig.18 år, mötte kärleken.
19 år, blev gravid och födde barn. (= 20 kg +)
Gick ner i vikt, började rida och träna snabbt efteråt.
21 år, missfall x 2, depression, slutade träna ö h t.
22 år, födde andra barnet. (= 20 kg + IGEN)Idag; Är totalt ur gängorna. Äter dåligt, sover dåligt, lever allmänt dåligt.
Det finns inte en tillstymmelse av den där fräscha tjejen jag en gång var kvar.
Jag vill komma igång igen, bli pigg och vältränad!
Att jag vänder mig hit är för att jag är intresserad av fitness och vill satsa smått på det.Har någon vänlig själ nåt tips på hur jag startar?
Jag behöver allt från kost till träningsråd.Första tanken har varit att börja få upp flåset och tappa några kg (Väger 80 äckliga kg till 173 cm, vill ner till 65.) och komplettera det med lättare gymträning för att mjukstarta.
Är det en bra idé, eller hur ska man göra?Minsta barnet är bara två månader ännu, jag ammar och jag har begränsad tillgång till sömn och vila. Nåt tips på hur man bör träna då?
Läser gärna, så vet ni nån bra länk eller bok så ge mig bara!
17 april, 2008 at 21:14 #585546Anonym anvandareMemberOm barnet är så litet så finns ju alltid barnvagnspromenader. En rejäl promenad om dagen, en bättre strukturerad kost och lite träning med vikter hemma kan i brist på annat göra underverk på bara några månader. Om du nu är i en sådan dålig form som du gör gällande tillsammans med att du antagligen är hemma med begränsade möjligheter att lämna barnen så är nog detta det bästa sättet. Ett par helkroppspass i veckan med en skivstång och ett par hantlar i hallen duger gott och väl de första månaderna tilsammans med promenader och en motionscykel. När barnen är lite större kan du skaffa gymkort och börja träna ordentligt, då har du ju dessutom tränat upp en bra grund för hårdträning på gymet.
17 april, 2008 at 22:55 #585547Anonym anvandareMemberJag kan inte så mycke men tror att kosten kan vara en väldigt bra start.
:up:18 april, 2008 at 07:51 #585548Anonym anvandareMemberMantus wrote:Om barnet är så litet så finns ju alltid barnvagnspromenader. En rejäl promenad om dagen, en bättre strukturerad kost och lite träning med vikter hemma kan i brist på annat göra underverk på bara några månader. Om du nu är i en sådan dålig form som du gör gällande tillsammans med att du antagligen är hemma med begränsade möjligheter att lämna barnen så är nog detta det bästa sättet. Ett par helkroppspass i veckan med en skivstång och ett par hantlar i hallen duger gott och väl de första månaderna tilsammans med promenader och en motionscykel. När barnen är lite större kan du skaffa gymkort och börja träna ordentligt, då har du ju dessutom tränat upp en bra grund för hårdträning på gymet.Tack för svaret.
Det är egentligen rätt självklart, men jag behöver nån som berättar vad jag ska göraMotivationen då? Hur håller man den uppe?
Att lämna ungarna är inga problem, dom har ju en pappa också.
18 april, 2008 at 08:26 #585549Anonym anvandareMemberBör man inte vara lite försiktig med träning och diet, etc, när man ammar? Jag har egentligen ingen aning men någon mer beläst än mig kring detta får gärna sprida lite ljus över det hela.
18 april, 2008 at 08:44 #585550Anonym anvandareMemberSå här nära graviditeten ska du inte belasta kroppen mer än nödvändigt.
Om du fortfarande ammar(och har för avsikt att fortsätta med det ett tag till?) så är en rejäl morgonpromenad & översikt på kosthållningen tillräckligt. Hormonerna som är inblandade i själva amningen gör att du tappar en del vikt också som du säkert redan vet..
Och grattis förresten till dottern/sonen?
Har själv en son på 7,5månMvh.
18 april, 2008 at 09:05 #585551Anonym anvandareMemberTonx wrote:Tack för svaret.
Det är egentligen rätt självklart, men jag behöver nån som berättar vad jag ska göraVad exakt menar du? Du har enligt egen utsago tränat mycket innan, hur/vad gjorde du då?
Tonx wrote:Historia; Tränat hela livet (ridning, styrketräning, simning) och alltid haft bra fysik, älskar att röra på mig.Här är en länk som berättar lite om träning efter graviditet och vad man ska tänka på. [http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=185382]
Tonx wrote:Motivationen då? Hur håller man den uppe?Jag tycker att dina egna ord nedan är motivation om nåt, tycker inte du?
Tonx wrote:Jag vill komma igång igen, bli pigg och vältränad!
Att jag vänder mig hit är för att jag är intresserad av fitness och vill satsa smått på det.Vet själv hur det är att ha småbarn och försöka orka med träning med allt vad det innebär – dålig sömn – dålig kosthållning – ingen ork. Det går men det krävs lite jä**ar anamma och kostar lite svett :emo-thumb
Lycka till nu, DU kan klara det bara DU bestämmer dig för att lyckas.
18 april, 2008 at 10:02 #585552Anonym anvandareMemberUnder min sista grav gick jag upp 25 kg + vilket är rätt mycket för en kort tjej som jag.
Jag började promenera och ändrade kosten till en början sedan hittade jag gymet. Om ditt barn har sovrutiner börja med att du går ut med vagnen när barnet är någotlunda pigg och sedan lär han/hon somna i vagnen så när du kommer hem hinner du duscha mm . Det funkade för mig.lycka till
18 april, 2008 at 19:41 #585553Anonym anvandareMemberMotivation ja, det är ett evigt dilemma. Vad motiverade dig när du tränade och gick ner efter första barnet?
Tips:
Fokusera på och må bättre mentalt.
Ställ frågor till dig själv:
Varför vill jag träna och gå ner? Vad får jag ut utav det?
Sätt upp målbilder.Du har gjort det en gång innan, du kan göra det igen!
19 april, 2008 at 23:54 #585554Anonym anvandareMemberHej
Jag har 3 barn, visserligen rätt stora nu. Nybliven mormor är jag också
Jag har hittat till gymmet, har sen jan-08 tränat på en crosstrainer 1 timme om dan 5-6 dagar i veckan, gått ner 13,5 kilo -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.