Hjälp med förtydligande av övningar

Home Forums Fitness Hjälp med förtydligande av övningar

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan!

Jag är en tjej på 20 år. Jag har nyligen hittat en artikel med en träningsplan som verkar intressant för mig men då jag inte är särskilt insatt i ”muskelbyggar svängen” så har jag lite svårt att förstå de olika övningar som rekomenderas där. De står på engelska, men jag betvivlar att jag hade förstått mer om det stod på svenska :)

Jag har provat googla efter bilder men fått lite olika resultat och vet därför inte vilket sätt som är bäst osv.
    Jag skulle verkligen uppskatta om någon här skulle kunna ta sig tid att svara på en eller flera av mina frågor angående de här övningarna:

Reversed hyper

Band pulldown

Single leg bridge w/bench

Standing DB shoulder press

Reverse crunch

Superman Bridge

Bench push-up

DB Romanian deadlift

Standing DB side raise

Wall Sit

Det jag undrar är dels hur man utför dessa övningar på ett korrekt sätt, och dels vilka av dem som kräver vikter/maskiner. Jag har tillgång till ett gym men det är inte så välutrustat plus att jag inte alltid har så mycket tid på mig, så om endel av övningarna är möjliga att utföra hemma skulle jag föredra det (men om det inte går så kan jag lösa det).

Tack på förhand! /Linn.

Är det ”sexy female training” du ska träna efter? på den sidan står exakt hur övningarna går till, de flesta har till och med bild.

[http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1305014 Sexy female training]

Nej det var inte den men det verkar vara uppbyggt kring ungefär samma övningar så den där länken passade superbra. Tack! :emo-thumb

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.