- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Hej
Jag tänkte kolla hur mkt er diet inför en Af tävling påverkat era chins och dipsresultat. Har den minskade vikten inneburit ett ökat repsantal eller har ni tappat?
Mvh Daniel
Tycker det blev lättare med både chins o dips tack vare den minskade vikten. Liten balansgång det där, får ju inte förlora ork under deffen…
Mitt tips är att ta det lugnt o låta dieten ta lång tid, då behöver man inte känna av tröttheten så farligt. Så funkade det fö mig i alla fall! :p
Hej
Ungefär hur många reps ökade du?
Mvh Daniel
Jag tänkte kolla hur mkt er diet inför en Af tävling påverkat era chins och dipsresultat. Har den minskade vikten inneburit ett ökat repsantal eller har ni tappat?
Mvh Daniel
Den minskade vikten i samband med mer fokus på uthållighetsträning resulterade alltid i ett ökat repsantal för mig. Som mest har jag ökat 12reps i chinsen från dietstart till tävlingsdagen (ca 12 veckors diet)
mvh
Martin
Jag ökar lite i både chins och dips, efter deff men svårt att ge en exakt siffra då resultaten i gymmet är minst sagt varierande från dag till dag både on- och offseason.
Ungefär hur många reps ökade du?
Mvh Daniel
Ökade ca 10 reps på båda övningarna. Skön känsla när det blir lättare o lättare!
Många ökar kanske repsantalet under dieten men sen drar de ner sig för mycket de sista dagarna innan tävlingen och så skiter det sig kanske endå. Själv kanske jag ökar nån enstaka reps endast mellan off och on. JAg går visserligen bara ner 6-7% av min vikt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY