Jag undrar om bodyfitness…

Home Forums Fitness Jag undrar om bodyfitness…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • Author

Du är på tok för smal.. har samma problem som du var för smal så det jag började med var att Bulka…
    Idag käkar jag 3500 kalorier om dagen och ÄNTLIGEN börjar jag gå upp i vikt och bredda mig:D
    Jag har väldigt hög förbränning har i hela mitt liv kunna äta godis, pizza och andra onyttigheter utan att gå upp i vikt.

Men det har inte varit en dans på rosor vill jag lova.. jag har setat och tryckt i mig maten.. hulkat lite väntat in mer mer mat, hulkat lite till men de har gått och nu äter jag massor och är hungrig typ hela tiden!

Man måste bygga massa muskler visst får man lite kärlekstag under bulkningen men inte så farligt som jag trodde jag skulle få=)
    Kan fortfatande ha samma byxor och tröjjer på mig

Om jag var du skulle jag börja bulka och lägga konditionsträning på hyllan ett tag!

Problemet är att jag lätt lägger på mig på typ magen när jag går upp och det vill jag inte. Samtidigt som jag ändå vill ha mer muskler….Jag äter nog rättså mycket, men oftast nyttigt och det borde ju vara bra? Idag tränade jag bara styrka och körde ingen kondition eller så efteråt (beror nog iockförsig mestadels på att jag var så himla trött idag!) men vi får väl se hur det går om jag koncentrerar mig mest på styrkan nu ett taag framöver. Känns ju surt när man tränar så mycket att det inte syns så mycket som man skulle vilja….

missaerobicgirl wrote:
    Problemet är att jag lätt lägger på mig på typ magen när jag går upp och det vill jag inte. Samtidigt som jag ändå vill ha mer muskler….Jag äter nog rättså mycket, men oftast nyttigt och det borde ju vara bra? Idag tränade jag bara styrka och körde ingen kondition eller så efteråt (beror nog iockförsig mestadels på att jag var så himla trött idag!) men vi får väl se hur det går om jag koncentrerar mig mest på styrkan nu ett taag framöver. Känns ju surt när man tränar så mycket att det inte syns så mycket som man skulle vilja….

Tyvärr är det där många tjejer gör fel. De är för rädda att gå upp och lägga på sig lite. De vill ha muskler men inget fett vilket är en kombination som sällan funkar så bra. Vi tjejer har svårare att bygga muskler vilket gör att de flesta behöver lägga på sig en del för att kunna gå upp i massa. Jag har sett många som det aldrig händer något på just för att de inte vill lägga på sig fett. Det deffar men sedan bort så det är ju bara där tillfälligt. Vill du ha resultat behöver du periodisera din träning och ändra upplägg. Fortsätter du som vanligt får du samma resultat som innan.

gotland wrote:
    Tyvärr är det där många tjejer gör fel. De är för rädda att gå upp och lägga på sig lite. De vill ha muskler men inget fett vilket är en kombination som sällan funkar så bra. Vi tjejer har svårare att bygga muskler vilket gör att de flesta behöver lägga på sig en del för att kunna gå upp i massa. Jag har sett många som det aldrig händer något på just för att de inte vill lägga på sig fett. Det deffar men sedan bort så det är ju bara där tillfälligt. Vill du ha resultat behöver du periodisera din träning och ändra upplägg. Fortsätter du som vanligt får du samma resultat som innan.

Håller helt med! :up:
    Det är alltid ett svårt upplägg att välja på om man verkligen vill gå upp och man är rädd för att inte kunna bli av med det överflödiga fettet så lätt sen! Man vill bli bra men ändå känna sig bra!
    Men det som jag finner roligt med att äta mer och försöka öka i muskelmassan är ju att styrkan ökar! Man utmanar sig själv i vikter ist!
    //Tessan

Så ni brukar alltså gå upp en hel del i fett också emellanåt? Och sen banta bort det då ni är nöjda med era muskler?

Man är ju rädd att inte bli av med fettet man går upp sen i så fall, att det sätter sig där….det är väl risken. Särskilt på problemområden som magen… Men jag vill verkligen ha mer muskler också….. usch vad svårt!! Finns det inget sätt att öka musklerna utan att lägga på sig alltför mycket fett?

missaerobicgirl wrote:
    Så ni brukar alltså gå upp en hel del i fett också emellanåt? Och sen banta bort det då ni är nöjda med era muskler?

Man är ju rädd att inte bli av med fettet man går upp sen i så fall, att det sätter sig där….det är väl risken. Särskilt på problemområden som magen… Men jag vill verkligen ha mer muskler också….. usch vad svårt!! Finns det inget sätt att öka musklerna utan att lägga på sig alltför mycket fett?

Det blir en del fett också men tjock blir jag inte. Om man vet att det är tillfälligt så är det bara att stå ut. Går lätt att få bort sedan. Tjock behöver man som sagt inte bli men lite extra får man helt enkelt stå ut med och på mig lägger det också sig runt magen. Det jag upplever är att om fettet bara är där tillfälligt så sitter det inte lika hårt som om det hade suttit där i många år och är lättare att bli av med. Du är ju smal från början så jag tror inte du behöver oroa dig för att inte få bort det sedan. Lite kärlekshandtag får man dock räkna med!

[Som de flesta säger så får man räkna med att lägga på sig lite fett,

Vill man vara fin får man lida pin….
    :D

Ja ok, försöker äta mera nu, och hoppas på få mera muskler!!! Förhoppningsvis blir min mage inte så jättemycket större iallafall!!!
    Vill ju ha resultat då jag kämpat så många år med träningen!! Läser typ om de som tränat 1 år och ställer sedan upp i tävling!! Helt sjukt!! Trodde det tog många år att bygga en bra grundfysik, men tydligen inte för vissa. Jag är avundsjuk……

missaerobicgirl wrote:
    Ja ok, försöker äta mera nu, och hoppas på få mera muskler!!! Förhoppningsvis blir min mage inte så jättemycket större iallafall!!!
    Vill ju ha resultat då jag kämpat så många år med träningen!! Läser typ om de som tränat 1 år och ställer sedan upp i tävling!! Helt sjukt!! Trodde det tog många år att bygga en bra grundfysik, men tydligen inte för vissa. Jag är avundsjuk……

Man ska inte vara avundsjuk….Tyvärr är det så att de flesta tror att de tränar hårt. Men de är inte i närheten av sin maxpotential i gymmet av många orsaker. I de flesta fallen ren okunskap när det gäller maximera sin muskehypotrofi och balansera sitt näringsintag. Har tränat med många nu på sistone som tränat på gym i tio år men knappt nått något anmärkningsvärt resultat. Efter bara någon månad med rätt träning och kost har man sett markanta skillnad i deras muskulatur och symmetri. De som når snabbast resultat har oftast bra genetik, pojkvän/vän som har djupare kunskap inom ämnet eller anlitat en PT/Coach för sitt ändamål. Men det e korrekt att det tar sin lilla tid att bygga upp en ”bra” grundfysik. Kan vara så att de du nämner har en annan längre idrottsbakgrund som har gett dem en bra grund samt hade redan en bra ram. Men fokusera hellre på dig själv nu och hur du ska nå dina mål istället.

missaerobicgirl wrote:

Inget ont om tjejer, men verkligheten ser ut såhär:
    Tjejer tränar oftast för lätt och tar inte ut sig tillräckligt
    Tjejer tränar oftast med maskiner och kablar istället för tunga basövningar som ger styrka och volym
    Tjejer äter oftast fel mat, mycket kolhydrater och lite protein, är dessutom ofta inkonsekventa med sitt ätande och har ibland flera dagar i veckan då dom inte äter alls eller äter innehållslöst skräp.
    Tjejer näringstajmar ofta dåligt, kan äta en rejäl lunch men träna på fastande mage och äta en liten banan eller en riskaka efter passet.

Detta riktar sig inte till trådskapare eller någon annan som skrivit i denna tråd utan grundar sig på 17 år erfarenhet av träning, personlig träning, coaching mm. Finns massor med tjejer som tränar bra och får resultat, men det jag skriver gäller för många tjejer uta på gymen och är den vanligaste orsaken till dåliga resultat

Vincent Qvarfordt wrote:
    Inget ont om tjejer, men verkligheten ser ut såhär:
    Tjejer tränar oftast för lätt och tar inte ut sig tillräckligt
    Tjejer tränar oftast med maskiner och kablar istället för tunga basövningar som ger styrka och volym
    Tjejer äter oftast fel mat, mycket kolhydrater och lite protein, är dessutom ofta inkonsekventa med sitt ätande och har ibland flera dagar i veckan då dom inte äter alls eller äter innehållslöst skräp.
    Tjejer näringstajmar ofta dåligt, kan äta en rejäl lunch men träna på fastande mage och äta en liten banan eller en riskaka efter passet.

Detta riktar sig inte till trådskapare eller någon annan som skrivit i denna tråd utan grundar sig på 17 år erfarenhet av träning, personlig träning, coaching mm. Finns massor med tjejer som tränar bra och får resultat, men det jag skriver gäller för många tjejer uta på gymen och är den vanligaste orsaken till dåliga resultat

Nog stämmer detta för väldigt många. Dessutom skulle jag vilja lägga till att alltför många både vill ha kakan och äta den (eller egentligen inte äta den eller hur man nu ska förklara det…:|) och därför inte bestämmer sig för vad de verkligen vill uppnå. Väldigt många vill både se ut som modeller och tävla i ”kroppsuppvisningssporter” samtidigt, vilket är en väldigt svår ekvation för de allra flesta. Modeller är väldigt smala och muskellösa, bf-tävlande av rang är inte lika smala och snarare muskulösa än muskellösa.

Ojoj vilka fördomar!! Kan väl kanske stämma i vissa fall, men fani mig inte i mitt fall. Jag äter massa protein, inte mycket kolhydrater (är kanske felet iså fall) och tränar så jag är absolut helt slut!! Brukar tom. få kommentarer på gymmet att jag ”tar för tungt” från killar…. vad de nu menar med det….

Tar alltid max vad jag orkar, tränar nästa bara med fria vikter, lite kablar, nästan inga maskiner överhuvudtaget för de har jag tröttnat på för länge sedan…. så ok vad ska man göra då ra för att få bättre resultat??
    ;

Då skriver du ner hur du äter, för då ligger felet där.
    Tyvärr är det vi skriver inte fördomar, utan fakta.
    Även om det inte gäller just dig så tränar och äter dom flesta tjejer precis som jag beskev

missaerobicgirl wrote:
    Ojoj vilka fördomar!! Kan väl kanske stämma i vissa fall, men fani mig inte i mitt fall. Jag äter massa protein, inte mycket kolhydrater (är kanske felet iså fall) och tränar så jag är absolut helt slut!! Brukar tom. få kommentarer på gymmet att jag ”tar för tungt” från killar…. vad de nu menar med det….

Tar alltid max vad jag orkar, tränar nästa bara med fria vikter, lite kablar, nästan inga maskiner överhuvudtaget för de har jag tröttnat på för länge sedan…. så ok vad ska man göra då ra för att få bättre resultat??
    ;

Hur mycket har du gått upp i vikt senaste halvåret?

Musklerna växer inte av luft och önsketänkande. Kroppen måste få byggstenar för att det ska bli någon muskeltillväxt.

En ganska vanlig matdag för mig, dagens mat:

Frukost: havregrynsgröt med psylliumfrön, sesamfrön, lite blandade nötter, russin, banan och kanel med mellanmjölk. Kaffe!!

Lunch: quornhamburgare (utan bröd) med fiberspagetti, sallad, saltgurka, lite lågfettost och lågkalori ceasardressing, cola light.

Mellanmål 1 före träning: En monster energidryck, ett ägg och en halv banan.

Mellanmål 2 efter träning: lite nötter, proteindrink, kaffe

Middag: Blev sallad på Max + lite nötter och kaffe

Blir nog lite kaffe igen eller varm choklad och nåt litet senare ikväll förmodligen nån skorpa eller yoghurt

Nej jag har inte gått upp nåt i vikt speciellt, ett kilo tror jag. Men har kört mkt kodition också för jag vill ha definierade muskler.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.