- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 januari, 2010 at 18:33 #519441Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Tack för alla bra tips!! Idag har jag ätit mera, men gillar inte känslan av att vara proppmätt. Men jag antar att ämnesomsättningen går upp mer på mig snart! Jag längtar verkligen till att få mera muskler!!! Hehe!! Sen gäller det iallafall att jobba stenhårt i gymmet också. Vissa gånger har jag kört styrketräning 35-45 min och sedan 20 på crosstrainern. Ska jag skippa crosstrainern efteråt? Jag brukar annars dela upp och köra varannan dag kondition och varannan dag styrka.
Jag har funderat på att skaffa pT men det är jättesvårt att veta vem som är bra. Något tips på någon i Uppsala?
Bort med crosstrainern efter styrkan för det hämmar muskeluppbyggnaden och har du svårt att äta mycket då får du helt enkelt röra på dig mindre. Kör inte så mycket kondition alls under uppbyggnad farmför allt inte om du har svårt att äta tillräckligt. Tung styrketräning gärna mycket basövningar.
25 januari, 2010 at 17:29 #519442Anonym anvandareMemberBumpar upp tråden och undrar hur det gått för trådskaparen?
2 mars, 2010 at 22:50 #519443Anonym anvandareMemberVad kul att någon undrar! :)jag har faktiskt gått upp lite i vikt (typ 2 kg). Jobbar nu med benen och tar mer vikter än förut. Har ökat maten vilket känns bra nu. Men har fortfarande lite problem med att det vill lägga sig på magen…kanske inbillar mig lite också. Känns iallafall kul att kunna ta lite mer vikter, tänker fortsätta öka för jag vill verkligen ha synliga benmuskler!! hehe!
2 mars, 2010 at 23:08 #519444Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Vad kul att någon undrar! :)jag har faktiskt gått upp lite i vikt (typ 2 kg). Jobbar nu med benen och tar mer vikter än förut. Har ökat maten vilket känns bra nu. Men har fortfarande lite problem med att det vill lägga sig på magen…kanske inbillar mig lite också. Känns iallafall kul att kunna ta lite mer vikter, tänker fortsätta öka för jag vill verkligen ha synliga benmuskler!! hehe!Bra där! Ass to the grass e det som gäller. Lite överflöd får man ta när bulkar. Vill man bli fin får man lida pin…….
2 mars, 2010 at 23:39 #519445Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Tycker denna video talar sitt tydliga språk över att kablar och maskiner visst är bra och att även de som tävlar använder sig utav detta..Här har vi en härlig blandning precis som jag rekomenderar:D
[http://vimeo.com/7902034 http://vimeo.com/7902034%5D
Den videon säger ingenting om hur Helene Ahlsson tränar vanligtvis, det är en video för att visa formen en vecka innan excalibur, som är en tävling på absolut toppnivå.
3 mars, 2010 at 14:27 #519446Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:Den videon säger ingenting om hur Helene Ahlsson tränar vanligtvis, det är en video för att visa formen en vecka innan excalibur, som är en tävling på absolut toppnivå.Ja men vi ser hur klart och tydligt här under forumet ”visa era träningsfilmer” där ser man filmer av folk som tävlar och jo då maskiner även där! Och man kan även söka på nätet av elitfolk som tränar till VARDAGS
Så hur du än får till det och hittar på ursäkter visar det sig att även elitfolk använder sig av maskiner och kablar i sin VARDAGLIGA träning.
För den skull har jag inte sagt att det är den överhängande typen av träningsmetod men basövningar, fria vikter kombinerat med maskiner och kablar tillhör nog de flesta tränande människors scheman!
Du och andra sidan verkar aldrig någonsin sätta sig i en maskin eller ta tag i en kabelmaskin och det funkar väl för dig bara att grattullera
Tror de flesta här inne vet att du bokstavligen ratar allt vad maskiner heter och vad kablar heter och tycker de är rena rama skiten och du får tycka de. Det får jag och andra aacceptea nen du får å andra sidan acceptera att andra faktiskt tycker maskiner och kablar är bra
4 mars, 2010 at 11:14 #519447Anonym anvandareMemberJag sa bara att jag tyckte att den videon var ett dåligt exempel för att visa på att eliten använder sig av maskiner i sin träning.
Självklart har maskiner och kablar sin plats i var mans/kvinnas träning, om det inte är rent styrkelyft man sysslar med. Man blir bra på det man gör. Inleder du din träningskarriär med att använda maskiner innebär inte det att du rakt av kan översätta den styrkan/tekniken till fria vikter. Fria vikter involverar fler muskler, det kräver mer teknik och balans (ffa pressar). Därmed anser jag det korkat att ”det är bättre att börja träna i maskiner” som så många, tränande eller tränare rekommenderar. Och bara för att det finns film på när folk/elit/forumbesökare eller vad de nu är, som använder maskiner i sin träning och ”lyckas” betyder inte det att det är tack vare maskinerna. Det finns dessutom många fler faktorer än vad för träningsredskap eliten/forumbesökare/gemene man/ etc etc som är avgörande för en ”imponerande fysik”. Men som sagt, maskiner och kablar har sin plats, latsdrag är ett utmärkt exempel om man inte tycker att man kan göra tillräckligt många chins, det använder jag själv. Vill man däremot bli bättre på att göra chins så är det ju det man borde göra, CHINS!
Om du nu tittat på så många träningsvideor så borde du sett någon av mina, där jag bla använder mig av maskiner, tro det eller ej! Men du fattar inte min poäng verkar det som.Mvh / Peter
Blobas wrote:Ja men vi ser hur klart och tydligt här under forumet ”visa era träningsfilmer” där ser man filmer av folk som tävlar och jo då maskiner även där! Och man kan även söka på nätet av elitfolk som tränar till VARDAGSSå hur du än får till det och hittar på ursäkter visar det sig att även elitfolk använder sig av maskiner och kablar i sin VARDAGLIGA träning.
För den skull har jag inte sagt att det är den överhängande typen av träningsmetod men basövningar, fria vikter kombinerat med maskiner och kablar tillhör nog de flesta tränande människors scheman!
Du och andra sidan verkar aldrig någonsin sätta sig i en maskin eller ta tag i en kabelmaskin och det funkar väl för dig bara att grattullera
Tror de flesta här inne vet att du bokstavligen ratar allt vad maskiner heter och vad kablar heter och tycker de är rena rama skiten och du får tycka de. Det får jag och andra aacceptea nen du får å andra sidan acceptera att andra faktiskt tycker maskiner och kablar är bra
6 mars, 2010 at 13:17 #519448Anonym anvandareMemberFortfarande inget svar.. hmm.. vad folk tycker är bra behöver inte betyda att det är bra i verkligheten. Att säga att man fått resultat med en sak betyder ingenting, för det går inte att göra en jämförelse med resultat man skulle fått av en annan metod. Vad som är bra eller bättre än något annat kan vi bara se genom att titta på erfarenheter, studier, metastudier, forskning, kalla det vad du vill.. men det talar sitt tydliga språk. That’s it.
Lycka till med träningen /// Peter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.