- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Tjenare.
Jag har ett litet problem.
Jag har tränat hårt i 3 års tid, med det difusa målet ” att få mer muskler”
polarn sattsar hårt på bodybuilding men jag känner att idialet fitness ligger mej varmare om hjärtat.
frågan år nu, hur sjutton lägger ni upp era träningsprogram?
jag har ju kört klassiskt
2 muskelgrupper per pass
ca 3*10 per muskelgrupp.
5dagar/v
nu när jag funderar på att sattsa på fitness så har jag hört mej lite för vad som skiljer träningen åt. Det jag kommigt fram till är typ att man ska lägga fokuset på basövningar. (mark, knäböj, bänk, chins och dipps)
Frågan är då, räcker det värkligen med dessa basövningar för att få en symetrisk fysik? behöver man inte fokusera några övningar specielt till armar (biceps, triceps)?
som jag laggt upp min träning de senaste veckorna så varvar jag varrannan vecka som jag körde förr och varrannan med ett uppläg enligt följande.
m. basövningar.
t. kondition.
o basövningar.
t.kondition.
f.basövningar.
lö. vila (bräda/skidor)
sö. vila (bräda/skidor)
posta gärna era träningsupplägg och visa mej. skulle vara super.
Lägg till någon sorts pressövning för axlarna så har du ett – i mitt tycke – ypperligt träningsupplägg.:up:
Så ett träningschema som baseras på 2v?
1a veckan klassiskt. (2muskelgruper/pass, 3övningar/muskelgrupp, 3*10)
2a veckan Basövningar. varierande bland övningarna (mark, knäböj, bänk, styrkelyft, chins och dipps) kanske 4-5 övningar /pass?
+ konditionskrävande övningar inlagt i båda veckorna (löpning, klättring, bandy eller hinderbana.)
?
Tack för svar
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY