Nybörjare

Home Forums Fitness Nybörjare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

För den som vill börja med fitness finns det klubbar att bli medlem hos där man bor för min del västerås??
    Jag menar jag har förstått att ska man börja med denna sport måste man ha bra kontakter och mkt stöd och hjälp.. Och från en som jag som inte kan ett jota och helt är grön inom området behöver ju verkligen hjälp och tips och råd:P

Man måste ju träna rätt annars skadar man sig ju bara och det vill jag inte!

Så någon som bor i västerås och som håller på med fitness skicka gärna ett PM=)

Blobas wrote:
    För den som vill börja med fitness finns det klubbar att bli medlem hos där man bor för min del västerås??
    Jag menar jag har förstått att ska man börja med denna sport måste man ha bra kontakter och mkt stöd och hjälp.. Och från en som jag som inte kan ett jota och helt är grön inom området behöver ju verkligen hjälp och tips och råd:P

Man måste ju träna rätt annars skadar man sig ju bara och det vill jag inte!

Så någon som bor i västerås och som håller på med fitness skicka gärna ett PM=)

Jag bor i V-ås och är också intresserad av BF! Får starta en grupp för nybörjare här tror jag :emo-thumb

MS85 wrote:
    Jag bor i V-ås och är också intresserad av BF! Får starta en grupp för nybörjare här tror jag :emo-thumb

Åhh vad roligt en i min stad=) vilket gym tränar du på? ja denna tråd kan bli en ren nybörjartråd=)

Blobas wrote:
    Åhh vad roligt en i min stad=) vilket gym tränar du på? ja denna tråd kan bli en ren nybörjartråd=)

:) Jag tränar på city gym de ligger på bäckby. Vart tränar du då? Hur länge har du tränat?

MS85 wrote:
    :) Jag tränar på city gym de ligger på bäckby. Vart tränar du då? Hur länge har du tränat?

Tänkte börja på friskis nu när de fått nytt fint gym=) jag har tränat på gym i 1 år bara.. fast jag har alltid varit aktiv och tränat kroppen p åandra sätt.. typ har häst så jag rider, har hund(går mkt)=)

Blobas wrote:
    Tänkte börja på friskis nu när de fått nytt fint gym=) jag har tränat på gym i 1 år bara.. fast jag har alltid varit aktiv och tränat kroppen p åandra sätt.. typ har häst så jag rider, har hund(går mkt)=)

Okej! Jo men friskis har bra gym har jag hört:up:.

Flessa wrote:
    Jag anser inte promenader och liknande som träning… Utan mer som ett sätt att slappna av. :)

Menmen, friskis har som du säger oftast bra gym. Atmosfären är ofta väldigt skön med, allt från persionärer till riktiga byggare.

Så friskis är nog ett bra ställe att börja, lycka till! :)

Allt är självklart träning.. det är ju inte som så att träning är enbart gymeriet..
    Utan går man mktär det en form utav träning av din kropp..Löpning ett annat…
    Många ser ju gymmandet som avkopplig så är det då inge träning??:what:

Flessa wrote:
    Jag menar inte promenader som tar 75 minuter i supersnabbt tempo som blir av på grund av förbränningssyfte, det kanske är träning isåfall.

Vad jag menar med avslappning var liksom om man går ut en svöäng med ipoden i öronen i 20 minuter för att det är gött liksom.

Men vart har jags krivit att jag slögår med ipoden i 20 minuter???

Jag har aldrig slögott i hela mitt liv med ipod och bara lallar runt..
    När jag är ute och går går jag för ett syfte.. förbränna fett och för att hålla min kropp i form..

Visst går jag inte lika for med hunden som med utan men inte är det slögång för de..Utan utan hund joggar jag nästan inte långt ifrån.. med hunden går jag bara raskt tempo..

Även om man slögår så är det att träna.. kanske har man hinder att man inte kan springa eller gå i 320….
    Att gå långsamt är bättre än att inte gå alls!!!:D

Trådskaparen: Ett alternativ i Västerås [http://www.reform-online.se/]

Flessa: Jag går 13 km på 1 h och 50 min några dagar i veckan. Räknas inte det heller som träning? Tycker det verkar väldigt konstigt att ta för givet att alla promenader är ”lullande med ipod”.

TessLjung wrote:
    Flessa: Jag går 13 km på 1 h och 50 min några dagar i veckan. Räknas inte det heller som träning? Tycker det verkar väldigt konstigt att ta för givet att alla promenader är ”lullande med ipod”.

skilj på konditionsträning och motion.

promenader har inga konditionsförbättrande egenskaper pga pulsen är för låg förutsatt att man inte har en usel kondition från början.

det är däremot bra för hälsan och energibalansen ;)

Pepz wrote:
    skilj på konditionsträning och motion.

promenader har inga konditionsförbättrande egenskaper pga pulsen är för låg förutsatt att man inte har en usel kondition från början.

det är däremot bra för hälsan och energibalansen ;)

Själklart är det skillnad. Det jag reagerar mot är att promenader framställs som ett moment som inte är ansträngande överhuvudtaget utan bara framställs som ett lullande.

Jag tycker att vad som ska räknas som träning är olika från situation till situation.

På sätt och vis kan man kalla en mycket lugn promenad där man ”lullar med ipoden” för träning. Man kan även kalla att diska, städa, eller bara att sitta rakt upp och ner, för träning. Alla de grejerna har nämligen en effekt på kroppen. Jämför någon som varit sängliggande i flera månader med någon som bara gjort den mest enkla vardagsmotion, och ni ska se att den sängliggande är i betydligt sämre form.

Däremot skulle jag inte svara ”tränat” om någon frågat mig vad jag gjort idag, och jag bara hade diskat, städat och kollat på tv.

ni tjaffsar om en definition om vad som är träning.

i dagens samhälle så räknas tyvärr ofta promenader, och annat som folk gjorde förr i tiden varje dag, som träning. det återspeglar, tycker jag, västvärldens fysiska förfall att vi väljer att kalla det som förut var den vanligaste formen av förflyttning som ”träning”

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.