Nybörjare

Home Forums Fitness Nybörjare

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author

Att gå är att träna..Går man i extremt rask tempo så man får upp pulsen så är detta en otroligt bra grund till att få upp sin kondis samt mkt bra muskeluppbyggande..

Har man dålig kondis är det inte att bara sätta på sig löparskorna och tro att här ska de ut och kutas i 5 km..Utan man här är go mkt bra för att bygga upp en grundkondis!
    Man kan gå upp för backar lite sänkta ben så tränar man lår och rumpa..
    Man kan gå väldigt sänkt ett ta sedan kan man göra indianhopp och andra övingar..
    Eller varför inte ha 2 st 5 kilos hantlar som man tar upp och ner hela tiden när man går?
    Så att ”bara” gå kan vara otroligt bra träning både för flåset och musklerna..
    Fantasin får inte ta stopp=)

När jag är uteå går med hunden är min tanke mer att njuta av naturen han ska gå rastas och de är svårt för han att skita medans jag halvspringer.. svårt å skita i farten så att säga:yikes:

[StyrkeTRÄNING.. alltså en form av träning.. ni förstår inte klart du tränar om du cyklar 1,5 mil.. för kominte å säg att det INTE har en påverkan på din kropp kondis..
    Man behöver inte alltid ta ut sig helt och vara blå i skallen och svettsa arslet av sig och ligga flåsandes med blodsmak i munnen på golvet för att man ska kunna säga att NU har jag minsann tränat!!;)

Det finns olika formen av träning cykling är ett. joggning ett annat, ligga på gymmet och lyfta skrot ett 3:e.

Alla dessa 3 ex ÄR träning det är bara gilla läget.
    Sedan kan man göra 2 flugor i en smäll som du gör när du cyklat till och från skolan/jobbet.
    Att gå är också en form av styrketräning visst du blir ju ingen kroppsbyggare MEN alla har inte sånna mål med sin kropp.
    men att gå i rast tempo stärker din kropp ben och rygg och axlar och mage och kondis ja hela kroppen stärks helt enkelt=)

Se på dom som ”bara” joggar vilka benmuskler dom har.. KOll på fotbollsspelarna vilka lår dom har..

Sådär, nu har jag plockat bort lite OT-poster så kan ni väl försöka hålla er till ämnet.

Och Flessa kan hålla sig från att skriva i tråden överhuvudtaget.

Tack.

Jag är också nybörjare men är bosatt i Stockholm tips till mig med?:)

hej blobas är du intresserad av tävling för jag hade tänkt att starta en förening genom skkf

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.