Nybörjare satsar på Body fitness

Home Forums Fitness Nybörjare satsar på Body fitness

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Hejsan!
    Ny här på body som många nog ser.
    Jag är en tjej på 18 år som väger 64 kg och är ca 160 cm.
    Jag har tränat sens i Januari -08 och vill satsa på Bodyfitness.
    Saken är den att jag inte är så himla träningskunning när det gäller sådana här mål och det skulle vara himla kul om det e någon som kan ge bra tips o så,kanske tom någon i Västerås som kan tänka sig o ”coacha” mig genom detta, det skulle vara hur bra som helst.
    Jag är fast besluten att klara detta,jag SKA nå BF.
    Jag har ännu ingen bild jag kan lägga ut men det kommer inom kort så ni ser hur jag ser ut nu.
    Jag har otroligt lätt att träna axlar och vader,axlarna har blivit otroligt mkt större än tidigare o även vaderna,,men resten av kroppen tar lite mer tid,alla har väl sina ”bra” delar:p dock e konditionen inte alls på topp om vi säger så.
    Har vissa ”problem” områden men detta får ni se på bilderna jag lägger upp i veckan, kan vara enklare att avgöra då.

Just nu tränar jag 4 dagar i veckan med upplägget
    Måndag:Bröst + Triceps
    Tisdag:Rygg + Biceps
    Onsdag:Vila
    Torsdag:Axlar
    Fredag:Ben
    Lördag:Vila
    Söndag:Vila

Försöker oftast äta 3 stadiga mål och två mellanmål däremellan, möjligtvis ett litet kvällsmål. Kan erkänna att ja kanske inte håller detta så strikt som jag borde,men försöker göra mitt bästa.

Någon som känner att de kan hjälpa mig?

Lycka till och bilder vill vi ha ;)

kul, ser fram emot goda resultat

Ingen som har lust o ge lite tips till en nybörjare?:|

Jag tycker att du har ett jätte bra träningsschema!!
    Kör hårt nu.

hmm när tränar du magen då? :P

Good luck!
    :)

tiintiin wrote:
    Ingen som har lust o ge lite tips till en nybörjare?:|

Testa att använda sökfunktionen, så hittar du massor av tips till nybörjare, både såna som ska tävla i BF och inte.

Wargen wrote:
    hmm när tränar du magen då? :P

Det blir på axeldagen glömde skriva ner det

Wargen wrote:
    Lycka till och bilder vill vi ha ;)

Tackar!
    Bilder kommer så fort jag fixat ett par bra:up:

Jag tycker du skall satsa på att köra varje muskelgrupp 2ggr per vecka. Om du tränar 4ggr per vecka så är en 2-split perfekt. Du skulle t.ex. kunna splitta över- och underkropp. Om ditt nuvarande upplägg känns väldigt inspirerande (det verkar som så) så tycker jag dock att du skall köra på med det du gör. Byt då istället upplägg när den första entusiasmen lagt sig.
    Märk väl: för Body-Fitness krävs att man bygger mycket massa, mer än vad många verkar inse (tävlande inräknade). Så mesa inte utan dunka på som om du satsat på BB-pro snarare än svensk fitness.

tiintiin wrote:
    Just nu tränar jag 4 dagar i veckan med upplägget
    Måndag:Bröst + Triceps
    Tisdag:Rygg + Biceps
    Onsdag:Vila
    Torsdag:Axlar
    Fredag:Ben
    Lördag:Vila
    Söndag:Vila

Försöker oftast äta 3 stadiga mål och två mellanmål däremellan, möjligtvis ett litet kvällsmål. Kan erkänna att ja kanske inte håller detta så strikt som jag borde,men försöker göra mitt bästa.

Träningsschemat funkar bra, trivs du med det så är det bara att köra på.
    Men kosten är en stor del av framgången så se till att sköta den bra.
    Sen är det bara att mata på ordentligt med träning och mat i några år innan scenen kan äntras.

Kör hårt.

major Pectoralis wrote:
    Jag tycker du skall satsa på att köra varje muskelgrupp 2ggr per vecka. Om du tränar 4ggr per vecka så är en 2-split perfekt. Du skulle t.ex. kunna splitta över- och underkropp. Om ditt nuvarande upplägg känns väldigt inspirerande (det verkar som så) så tycker jag dock att du skall köra på med det du gör. Byt då istället upplägg när den första entusiasmen lagt sig.
    Märk väl: för Body-Fitness krävs att man bygger mycket massa, mer än vad många verkar inse (tävlande inräknade). Så mesa inte utan dunka på som om du satsat på BB-pro snarare än svensk fitness.

Jo det känns inspirerande, iaf för tillfället:p
    Okej det ska jag tänka på på mina kommande pass.
    Tack för tipsen:up:

Jorgen wrote:
    Träningsschemat funkar bra, trivs du med det så är det bara att köra på.
    Men kosten är en stor del av framgången så se till att sköta den bra.
    Sen är det bara att mata på ordentligt med träning och mat i några år innan scenen kan äntras.

Kör hårt.

Okej,jo kosten vet jag att jag måste fixa till.Jag har ett lite mer långsiktigt mål så att allt inte kommer så tätt inpå utan så ja har tid o bygga o allt.
    Så ska inte upp än på ett tag :)
    Tack för tipsen!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.