- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2008 at 20:33 #75442Anonym anvandareMember6 februari, 2008 at 20:33 #594423Anonym anvandareMember
Hej jag har lite funderingar, jag testade att göra chins och klarade 22 stycken men kände mej inte slut iryggen , kändes som jag skulle kunnat göra några fler men min underarmar tar slut, jag får sån verk att de verkligen bara pumpar ..
har nu funderat om jag har någon inflamation, har ett schema som lyder:
Bröst, triceps
rygg, biceps
ben, vader
vila
axlar, mage
chins dips
vilajag kör underarms träning ëfter jag kört chins och dips på den sjätte dagen..
har ni några tränings tips på hur man blir starkare sista vägen oi chinsen ??ska man köra statisk träning och hålla emot å köra korta rörelser ??
tacksam för svar.
hur tränar ni för att optimera träningen för chins?även tips för dips träningen uppskattas
8 februari, 2008 at 12:11 #594424Anonym anvandareMemberbump..
8 februari, 2008 at 13:07 #594425Anonym anvandareMemberpå mina rygg/triceps pass där jag oftar också kör chins dips (utöver extrapasset) kör jag mer strikt där jag håller emot i exentriska fasen. Annars kör jag mer tävlings chins/dips på extrapasset. Där känner jag precis som dej att det ibland är underarmarna som tar slut i chinsen. Tror att man ska växla mellan lätt träning (kroppsvikt) och tung träning med massa extravikt max 6 reps. Formlen: maxstyrka+uthållighet=många reps:D. Kör hårt
10 februari, 2008 at 21:37 #594426Anonym anvandareMembertack för svar..
Hur kan man träna upp dipsen på bästa sätt?
förutom variera med hängande vikt och kropps vikt?
funderar på att börja köra statisk träning i bottenläget,
likaså i chins..
får se om de hjälper nåmålet är 30 chins
40 dips10 februari, 2008 at 21:51 #594427Anonym anvandareMemberQuote:målet är 30 chins
40 dipsLåter inte som så många dips det! vad väger du? Hur många dips har du gjort nu?
Men 30 chins är många!!
Har själv gjort 22 chins, men runt 50 dips…
11 februari, 2008 at 01:24 #594428Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Har själv gjort 22 chins, men runt 50 dips…Och jag har gjort 23212 st. Nu var de väl hans mål? Som kanske är högt uppsatta för honom?
Stötta…inte hacka….
11 februari, 2008 at 15:06 #594429Anonym anvandareMemberStefan Gorosch wrote:Och jag har gjort 23212 st. Nu var de väl hans mål? Som kanske är högt uppsatta för honom?Stötta…inte hacka….
Det var inte meningen att hacka…
Tyckte bara att förhållandet mellan dips och chins var relativt litet..
Från min synpunkt iaf. verkar 40 dips som ett betydligt lägre mål än 30 chins!
Jag frågade ju oxå hur många dips han gjort… och vad han väger…
Orsaken att jag nämde vad jag gjort var ju främst för att vi hade samma resultat i chinsen…Ledsen vogga om det verkade som jag hackade på dej, det var absolut inte meningen!
11 februari, 2008 at 20:55 #594430Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Det var inte meningen att hacka…
Tyckte bara att förhållandet mellan dips och chins var relativt litet..
Från min synpunkt iaf. verkar 40 dips som ett betydligt lägre mål än 30 chins!
Jag frågade ju oxå hur många dips han gjort… och vad han väger…
Orsaken att jag nämde vad jag gjort var ju främst för att vi hade samma resultat i chinsen…Ledsen vogga om det verkade som jag hackade på dej, det var absolut inte meningen!
ja dels så kanske vogga är bättre på just chins från början. Dessutom så skiljer det mycket på dips och dips. Jämför de som körde både dc och chins-sm förra året. 40 st arne-dips motsvarar väl ca 55 dips på ff. Även striktheten i chins var betydligt hårdare på sm och dc än de var på ff. Väldigt dumt för övrigt att det inte är lika på alla tävlingar
11 februari, 2008 at 21:30 #594431Anonym anvandareMemberUnderarmar är en av dom muskler du använder när du kör chins så inte så konstigt, hade också problem med det i början, men ju mer man kör så kommer man få upp underarmstyrkan så det är bara att köra på, ett bra tips är högreps marklyft som också tränar upp greppstyrkan bra.
Det bästa tippset jag kan ge angående att öka chins och dips är att träna det varierat och inte överdriva, det tar tid men så längr det går sakta men säkert framåt så funkar det
Angående strikthe så har man inte tävlat eller ska så behöver man inte tänka nämnvärt på det, men annars åka o kolla på en tävling och sen anpassa sitt utförande efter det.
Mvh
11 februari, 2008 at 21:47 #594432Anonym anvandareMemberarnemar wrote:ja dels så kanske vogga är bättre på just chins från början. Dessutom så skiljer det mycket på dips och dips. Jämför de som körde både dc och chins-sm förra året. 40 st arne-dips motsvarar väl ca 55 dips på ff. Även striktheten i chins var betydligt hårdare på sm och dc än de var på ff. Väldigt dumt för övrigt att det inte är lika på alla tävlingarVad skiljer dessa dips åt? arne-dips? ff? dc?
Säger inte mycket åt mej som är från finland…Att striktheten är olika på olika tävlingar är ju bara idioti!
Men nu då åt vogga:
För att öka i chins är åtm. för mej bäst att variera att köra med tunga vikter korta serier, och lättare vikter explosiva korta serier och sedan imellanåt långa serier med egen vikt.
I dips tycker jag att köra på medeltunga vikter ger bäst resultat, sådana att man orkar 6-10 reps ungefär, och där brukar jag variera och köra mellan serierna lika många reps med egen vikt, främst för att få i huvudet hur mycket lättare det är, då man inte har 40kg hängande i bältet!
Sen så tar ju dips en hel del på nedre delen av brösten, så decline bänkpress kan vara bra att köra..11 februari, 2008 at 22:19 #594433Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Vad skiljer dessa dips åt? arne-dips? ff? dc?
Säger inte mycket åt mej som är från finland…Att striktheten är olika på olika tävlingar är ju bara idioti!
Vad jag skulle gissa så syftas det på att domarna e olika hårda på olika tävlingar.. Kan tyckas beklagligt, men så är det, tyvärr! :frust:
För egen del så dunsade jag i handen på domaren med knytnäven på räcket framför mig när jag själv tävlade på DC nu senast.. Aldrig gjort så djupa dips innan. Här ska jag banne mig inte få en enda dip bortdömd, tänkte jag- sagt å gjort. Men så olika från tävling till tävling!
11 februari, 2008 at 23:04 #594434Anonym anvandareMemberTack för alla svar. jag har tidigare bara varit ute efter att bygga muskler men nu gått över till en lite crossfit men med gymövningar, tränar även kondition 2 grr i veckan. Jag har gjort ca 38 dips men de var på raken och dom är inte gokända utan just bara 90 grader .. med stopp har jag gjort 27 stycken så inget att hurra över, med stopp menar jag stopp då man har raka armar och sen väntar man på klapp innan man får fortsätta nästa reps.
har lagt om träningen för att gynna chins å dips och för att bli så funktionellt stark till sin kroppsvikt. Toppningen ska vara klar i maj men givetvis räknar jag inte med mina mål på 30 chins och 40 dips utan de är ett långsiktigt mål.
82 kilo
177 cm11 februari, 2008 at 23:12 #594435Anonym anvandareMemberjag räknar med att gå ner ca 4 kilo till 78.
med crossfit menar jag att köra slut på kroppen med lätta vikter. Inte riktig crossfit utan lite mer anpassat till gymövningar samt att jag kör mer strikt.
länkar en video :[http://www.youtube.com/watch?v=TFTAtw0foaY]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.