- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 februari, 2009 at 15:25 #64619Anonym anvandareMember13 februari, 2009 at 15:25 #451261Anonym anvandareMember
hej jag jobbar från 9-21.00 måndag tisdag onsdag, klockan 22 brukar jag springa en mil på löparbandet, tar cirkus en timme, klockan 24 brukar jag gå och lägga mig, ger träningen ingenting om man tränar på kvällen? vad kan jag äta efter? för jag vill gå ner i vikt!
13 februari, 2009 at 16:09 #451262Anonym anvandareMemberSe till att ha koll på ditt dagliga intag och ät lite mer moderat under dagen och sen slänger du in en ordentlig måltid efter passet tycker jag.
13 februari, 2009 at 16:26 #451263Anonym anvandareMemberVarför skulle träningen inte ge något om den sker vid den tiden på kvällen? Det avviker nog ytterst marginellt i effekt från din eventuella peak, när den skulle infinna sig. Och din optimala tidpunkt kan ju mycket väl vara nånstans i trakten av den tid du brukar träna.
Det är ju knappast så att kroppen säger till sig själv: ”Näfan, nu är det Aktuellt. Då klappar vi ihop alla positiva processer och kör de katabola systemen på full patte några timmar.”
Som så ofta: fundera mindre och träna istället.
17 februari, 2009 at 18:31 #451264Anonym anvandareMemberSaintropez wrote:hej jag jobbar från 9-21.00 måndag tisdag onsdag, klockan 22 brukar jag springa en mil på löparbandet, tar cirkus en timme, klockan 24 brukar jag gå och lägga mig, ger träningen ingenting om man tränar på kvällen? vad kan jag äta efter? för jag vill gå ner i vikt!som de andra säger klart all träning ger…men tror den e effektivare om du vill bräna mera att träna morgon innan frukost..
måste bara säga att jag blir grymt impad att du orkar så sent på kvällen:buttrock:2 mars, 2009 at 15:05 #451265Anonym anvandareMemberjag sa precis samma sak som mingla på den annan tråd och då fick jag som svar att det typ inte är bra eller att det är en myt. att man tappar mer kalorier på morgonen förre frukosten. sant eller falskt?
2 mars, 2009 at 15:36 #451266Anonym anvandareMemberBästa passen tycker jag att jag själv gör runt 20-21 tiden på kvällen. Funkar kanon förutom att jag kan ha svårt att somna om jag tränar för tätt inpå innan jag ska sova. Äter en rejäl middagsmåltid efter dom passen.
3 mars, 2009 at 22:24 #451267Anonym anvandareMembergymarn wrote:…man tappar mer kalorier på morgonen förre frukosten. sant eller falskt?Falskt, vid samma träningsintensitet.
4 mars, 2009 at 15:39 #451268Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Bästa passen tycker jag att jag själv gör runt 20-21 tiden på kvällen. Funkar kanon förutom att jag kan ha svårt att somna om jag tränar för tätt inpå innan jag ska sova. Äter en rejäl middagsmåltid efter dom passen.Håller med … jag kan inte sova ordentligt om jag tränat sent på kvällen!
14 april, 2009 at 00:32 #451269Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Du tappar lika mycket kalorier om du t.ex går i 20 minuter, vilken tid på dygnet du än går dessa 20 minuter.Detta må vara sant, men jag hade fått för mig att eftersom man inte fått i sig någon energi av frukost innan man idrottar så tar kroppen det den behöver från lagrad energi dvs. fett eller dyl.. Är detta sant eller falskt?
PS. Ja, jag vet att tråden vart död ett tag, men ändå ^^
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.