Träningsschema

Home Forums Fitness Träningsschema

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

(detta kan ha hamnat fel, men kände som att det var här det passade bäst in, flytta eller ta bort isf)

Någon som skulle kunna hjälpa mig lite med kost & tips på träning?
    Just nu kör jag kickboxning 3 gånger i veckan där det är både kondition, fys och teknik, vad det än är tar det alltid på kroppen.

Tänkte börja med löpning (då jag vill bränna fett och få bättre kondition) ca 2 gånger i veckan och gym/grupppass 2-3 gånger i veckan (vill bygga muskler, kondition och bränna fett).

Alltså så ska min idealvecka se ut såhär (med träningen):
    Måndag: Kickboxning 1h 10 min.
    Tisdag: Gym och/eller gruppass.
    Onsdag: Kickboxning 1h 10 min.
    Torsdag: Kickboxning 1h 10 min.
    Fredag: (+Idrott i skolan) Gym och/eller gruppass.
    Lördag: Löpning och eller gym/gruppass.
    Söndag: Lätt löprunda (i lågt tempo).

Jag väger just nu som mest 62 kg när jag inte tränat på två veckor pga sjukdom och skada, men nu i veckan ska jag börja köra såhär, körde bara 3 kickboxningspass och ibland cykel/löprundor innan. :D

Vill ju alltså bränna fett och bygga muskler samtidigt bättra på min uthållighet och kondition, vad bör jag då äta och hur mycket av detta?

Jag är 165 cm lång, väger 58-62kg (beroende på kost, träning osv) men vill ha en stadig vikt på 55 kg med så mycket muskler som möjligt. En sak som är bra att nämna kanske är att jag är 17 år och tjej. 8)

Tips på olika gymövningar med vikter eller maskiner? Annan bra och rolig träning? Bra att äta innan & efter träning? Ge mig allt och skriv gärna varför! :up:

Finns många råd att ge. Du kör rätt tufft för en 17åring. Har du inte bra koll på kosten så finns risken att du får sämre resultat fort. Tänk på att kroppen behöver vila. Har ingen aning om vilken nivå du kör på.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.