- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Min idrottslärare bad mig fixa fram ett träningsschema som jag ska kunna visa upp under en idrottslektion.. det ska vara runt 40-50min och innehålla uppvärmning och självklart stretching. Så ungefär halva tiden (?) kommer gå åt uppvärmningen och stretchningen.
Sen ska man välja övningar som är i specifika områden t ex: spänst, snabbhet, kondition, styrka och smidighet. Man får variera men man kan också bara välja inom ett område.
Någon som har något färdigt träningsschema som passar för runt 13-16 åringar (med tanke på att han kanske ber mig visa upp för en årskurs 7 eller något liknande.. det vet jag inte än).
Sakerna ska kunna utföras i en idrottssal med de reskap man behöver. Man får helt enkelt ta fram det man behöver. Tror de flesta här vet ungefär vad som finns i en idrottssal..
Jag kan också tillägga att detta är INTE ett självständigt arbete som jag fick i läxa att göra. Han bad mig helt enkelt leta fram ett träningsschema, inte göra ett själv. Tänkte bara så ni inte får tanken att ni gör mina läxor eller någonting haha…
Varför frågar jag efter hjälp? Jo för jag sökte runt men hittade endast träningsscheman som inriktar sig hos gym, då man tränar olika kroppsdelar olika dagar.. han bad mig fixa detta tills imon, onsdag. Uppgiften fick jag idag, tisdag. Har inte direkt hunnit leta så otroligt seriöst efter ett träningsschema eftersom jag har haft träning och varit upptagen med andra saker idag.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY