Vad för träning för en fitnesskropp?

Home Forums Fitness Vad för träning för en fitnesskropp?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Tja. Undrar lite vad ni som är bra i fitness grejset tränar för något. Om ni springer mkt för att fortsätta vara smal, äter bra och sen tränar några tips på övningar i gymmet man kan göra för en mäktig kropp:emo-thumb

Från en tidigare utgåva av BODY Magazine med något år på nacken:

[https://www.body.se/content/tavlingar/artikel.asp?CID=1040 Fitness – Så funkar det]

Quote:
    Funderar du på att tävla i fitness? Har du inte riktigt kläm på hur du ska bete dig? Då ska du härmed få alla de sista hindrena för din debut undanröjda. Vi lät vår Carina Isaksson gå till botten med alla frågor kring fitness (Athletic Fitness, Body Fitness, Classic Bodybuilding, Fitness).

Väldigt snällt:) Tackar så mkt!

Jag är intresserad av att bygga en fitnesskropp men vet ej vad som krävs och vad man ska äta för att nå ditt, Jag tränar redan 6 dagar på gymet plus är ute och går en timme på morgonen innan frukost. äter mellan 5-6 mål om dagen.

Jag är också intresserad av att få en ” fit ” kroppsbyggnad och skulle behöva lite råd. Jag är 35 år, kille och normalbyggd.

Ni båda (två senaste posterna) vill ha det serverat på en bricka hur ni ska göra. Informationen finns där ute. Antingen det, eller så söker ni er till någon coach eller team och låter dem få er i form om ni inte kan själva.

Anton Johansson wrote:
    Ni båda (två senaste posterna) vill ha det serverat på en bricka hur ni ska göra. Informationen finns där ute. Antingen det, eller så söker ni er till någon coach eller team och låter dem få er i form om ni inte kan själva.

Ursäkta så mycket Anton. Jag tänkte bara att det kanske fanns någon som var lite mer kunnig än vad jag är som kunde ge något bra råd.

Och mitt råd är; det är så mycket mer än att bara slänga ut random träningsschema och kostupplägg. Det finns inget speciellt upplägg som är ”gjort för fitness och gör dig till en fitnesstjej/kille på 2 månader”. Ta hjälp av någon som kan ge dig personlig hjälp och finns som stöd. Nyckelordet här är personligt. Det ska anpassas till dig som person, inte någon annan. Det handlar om allt i en helhet och inte något upplägg som gjort alla att alla fitnesskillar ser ut som dem gör. SÅ kontentan är, ta hjälp av någon som kan hjälpa dig – istället för att ha något homogent schema som påstås ska ge dig den kropp du vill ha.

Anton Johansson wrote:
    Och mitt råd är; det är så mycket mer än att bara slänga ut random träningsschema och kostupplägg. Det finns inget speciellt upplägg som är ”gjort för fitness och gör dig till en fitnesstjej/kille på 2 månader”. Ta hjälp av någon som kan ge dig personlig hjälp och finns som stöd. Nyckelordet här är personligt. Det ska anpassas till dig som person, inte någon annan. Det handlar om allt i en helhet och inte något upplägg som gjort alla att alla fitnesskillar ser ut som dem gör. SÅ kontentan är, ta hjälp av någon som kan hjälpa dig – istället för att ha något homogent schema som påstås ska ge dig den kropp du vill ha.

+1.

Börja läs på hur muskeluppbyggnad, fettminskning etc fungerar så kanske ni inser att det inte går att säga så lätt.

Hur ser egentligen fitness-kroppen ut?
    I mina ögon är det måttlig muskelmassa, men rippad. Då borde krutet antagligen ligga på att få ner BF%, men också på att jobba upp lite muskelmassa.

Som sagt, informationen finns där ute och det gäller ju bara att hitta, läsa och ta till sig av allt som står.

jag håller med dig jag har lånat massa böcker om fitness och muskelbyggnad och näringslära

popeye75 wrote:
    Ursäkta så mycket Anton. Jag tänkte bara att det kanske fanns någon som var lite mer kunnig än vad jag är som kunde ge något bra råd.

Tung styrketräning, tillräckligt med vila och en bra kosthållning. :up:

Hänger man på body.se i några månader och läser olika trådar får man en egen uppfattning om vad som är bra fitness träning för just dig

Jorgen wrote:
    Tung styrketräning, tillräckligt med vila och en bra kosthållning. :up:

+1 på den!

man behöver inte ta hjälp an personlig tränare för att komma en bra bit på vägen, och vem vet det räcker kanske för dig att komma just en bra bit på vägen. Om man syftar på fitnesskropp som i tävlingsform kan det nog vara bra att ta hjälp av någon, men annars kommer man långt genom att ”googla” body forumet..

Om du tittar på din kropp så ser du vad som behövs göras!
    Titta på en fitness bild vad mer behövs hehe…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.