3 barn, skift och gymgalen

Home Forums Kost och Näringslära 3 barn, skift och gymgalen

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!
    Jag behöver få hjälp med att få ihop hela min situation. Är en tjej som snart blir 32 år och har tränat i ca ett år nu. Senaste halvåret har jag fokuserat på muskelbyggning och det är något jag verkligen fastnat för. Har fått ihop ett riktigt bra schema, men bekymret är att finna tiden och energin :| Jag jobbar nämligen 2-skift och ovanpå det har jag tre barn där hemma som kräver min uppmärksamhet. När jag jobbar fm så kliver jag upp vid 04 och är hemma igen vid 15 och em så börjar jag 14:30 och slutar 24. Jag försöker att sova ordentligt, äta mat med mycket protein och omega 3, mellanmål och tar även proteintillskott varje dag. Ändå så känns det som att jag knappt har nån energi och för det mesta sover jag sorgligt nog bort hela fm då jag tidigare åkte till gymmet på morgonen.
    Kan det vara kosten som gör att jag är så trött jämt?? Vid träningstillfällena tar jag aminosyra och PWO vilket jag tycker har gett bra resultat. Är det något mer jag behöver tänka på för att få detta att fungera? Älskar verkligen att styrketräna och jag vill verkligen hitta en balans så att jag kan fortsätta och ännu mer resultat :)

hej:-) har haft samma probelm som dej, jag jobbar också en form av 2 skift då jag första veckan jobbar från 14:30-01:00 i fem dagar för att sedan vara ledig fred-söndag,sedan 7dagar förmiddag med tiden 05:00-14.30 veckan sedan 12h hela helgen följt av en ledig 6dagars vecka…och har också 2 småttingar hemma som behöver sin pappatid:-)

i början tränade jag alla veckor,men märkte efter ungefär 2-3månader att orken försvann och därmed även mitt immunförsvar då jag tydligen inte återhämtade mej sömn/vila mässigt,det jag sedan dess fått göra är helt enkelt att vila på eftermiddagsveckan och sedan rocka loss inne på gymmet första dagen man har helg, därefter träning nonstop om hälsan tillåter fram till 12h helgen då det blir 2dagars vila sedan fullt ös på lediga veckan,det har funkat fint för mej dom sista 2åren iallefall,på sin höjd kan man köra lite lätt kardio på eftermiddagsveckan för att inte bli allt för slapp:-)

Är resultaten viktigare än aktiviteten så rekomenderar jag som 5-skiftsgående (sedan 10år) 3 barnsfar mycket vila. Träna när du hinner. Lägg tiden på maten. Den ska ju ändå göras och att laga mat med bra råvaror är den största tjänsten du kan ge dina barn och dig själv.

Lägg dig i tid. Sitt inte uppe till 02 efter ett eftermiddagspass. Lägg dig när du kommer hem och sov.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.