- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › 3500-4000kcal rimligt intag för viktuppgång?
Hej, jag har tänkt försöka gaina lite muskler nu igen efter lite skador och uppehåll. Drog upp en gammal ryggskada och tröstkäkade mat i några veckor. Fixade formen lite fort när fick tillbaka motivationen, nu vill jag bara gaina tillbaka all massa och gärna lite till.
Jag är 21år, 176cm, väger runt 71.5-73kg?
Jag jobbar som byggnads arbetare 7-16, och tränar helkropps pass tre gånger i veckan, går också promenad några gånger i veckan, på vilodagar. Låter ett intag runt 3500-4000kcal rimligt? Använder mig ibland utav fasta, koffein, grönt te, och även afrikansk mango, (som tjejen köpte hem en gång )
Anledningen till att jag frågar är för jag har snittat runt 3000-3500kcal+ i ca två veckor nu och vågen verkar inte vilja röra sig. Jag räknar hyffsat strikt och har gjort det i ca 3år.
Vill inte dra på med för mycket mat heller för intaget motsvarar ju en normal aktiv kille på 80kg+?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY