500g kvarg på en gång?

Home Forums Kost och Näringslära 500g kvarg på en gång?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tar kroppen emot 60 g protein samtidigt eller bajsar den hälften. Jag vill äta allt på en gång så jag äter något annat sen eller kanske mera kvarg.

Columbu wrote:
    Tar kroppen emot 60 g protein samtidigt eller bajsar den hälften. Jag vill äta allt på en gång så jag äter något annat sen eller kanske mera kvarg.

Du kommer inte bajsa ut protein..det som kroppen inte kan använda till muskelbygge och andra förnyelseprocesser kommer kroppen antingen omvandla till fett eller glukos, beroende på om du underskottar eller överskottar ditt energiintag

Rätta mig om jag har fel angående glukosen.

Sam jr wrote:
    Du kommer inte bajsa ut protein..det som kroppen inte kan använda till muskelbygge och andra förnyelseprocesser kommer kroppen antingen omvandla till fett eller glukos, beroende på om du underskottar eller överskottar ditt energiintag

Rätta mig om jag har fel angående glukosen.

Aha okej hur mkt protein tar kroppen emot samtidigt?

Hur mycket som helst. Den allra största delen oxiderar dock alltid till energi. Den mängd som byggs in som muskelprotein rör sig om några gram.

King Grub wrote:
    Hur mycket som helst. Den allra största delen oxiderar dock alltid till energi. Den mängd som byggs in som muskelprotein rör sig om några gram.

Låt säga att en 75 kilos kille äter 60 gram protein på en gång. En 150 kilos kille äter också han 60 gram protein på en gång. Blir det någon skillnad mellan respektive gubbar ang gensvar på mängd protein? Det jag menar är alltså att skulle 75 kilos killen och 150 kilos killen få ett likvärdigt anabolt gensvar av 30 gram protein? Men skulle inte 150 kilos killen kunna få ett bättre gensvar av 60 gram pga tyngre kroppsvikt? Hoppas du förstod hur jag menade.

intressant tråd. Undrar faktiskt också över d…

Hiiiman wrote:
    intressant punkt clyde…

Något irreterande är ju när man hör att kroppen kan ta emot max 40 g protte varannan timme… jobbigt för de stora killarna :D

Haha exakt! Blir lite segt att trycka i sig 10 mål mat om dagen….. även om vissa dårar faktiskt lyckas med detta…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.