abcde diet

Home Forums Kost och Näringslära abcde diet

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #680041
    50cent wrote:
    grandmaster: hur funkar det med cyklisk diet, ökar du bra jämfört med andra som kör långa bilk/deff perioder och hur ser din diet ut? och hur tror du det skulle funka med en månad bulk@250+ och en två veckors deff på 500-? tacksam för svar:emo-thumb

    Klicka på länken i hans signatur så klarnar det nog.;)

    #680042

    hittar inget om hans diet

    #680043
    50cent wrote:
    hittar inget om hans diet

    Du hittar inget om Leangains/IF på leangains.com?

    Mystiskt. Jag besöker den dagligen och där står hur mycket som helst.

    #680044

    Jag har läst en hel del angående abcde-dieten, dels i forumet men även på andra sidor på nätet. Först och främst så tror jag att dieter överlag är så pass individuellt fungerande pga vissa av oss har lättare eller svårare att gå upp/ner i vikt.

    Jag tyckar att abcde-dieten ser för lovande ut på pappret för att inte testas :-)
    Det enklaste sättet att ta reda på om en diet fungerar eller inte är helt enkelt att testa den.
    Så med detta sagt börjar jag min utvärdering av ABCDE-dieten NU (080519).

    För er som är intresserade av att följa resultaten…
    Läs min nystartade specialblogg i ämnet, där jag postar dag för dag hur dieten fungerar på min kropp.
    [http://byggamuskler.blogspot.com/]

    #680045

    Provade ABCDE på såväl mig själv som klienter redan -00.
    Resultaten står ej i proportion till hur jobbig dieten är att följa.
    Det är ju faktiskt inte så att man kan sväva ut och följa någon form av
    val-diet (ät allt du ser) under overeating-fasen.
    Och det är riktigt jobbigt att äta endast ca 1500 kcal/dag under nästan 2 veckor.
    Tycker att en cyklad form av PF är betydligt bättre.
    Träningsdagar (styrka) mycket mat och Vilodagar/Kardiodagar lite mat.

    Men är man nyfiken och har bra självdisciplin så varför inte….
    Lycka till!

    #680046
    Ministry wrote:

    Tycker att en cyklad form av PF är betydligt bättre.

    Word.

    #680047
    Ministry wrote:
    Provade ABCDE på såväl mig själv som klienter redan -00.
    Resultaten står ej i proportion till hur jobbig dieten är att följa.
    Det är ju faktiskt inte så att man kan sväva ut och följa någon form av
    val-diet (ät allt du ser) under overeating-fasen.
    Och det är riktigt jobbigt att äta endast ca 1500 kcal/dag under nästan 2 veckor.
    Tycker att en cyklad form av PF är betydligt bättre.
    Träningsdagar (styrka) mycket mat och Vilodagar/Kardiodagar lite mat.

    Men är man nyfiken och har bra självdisciplin så varför inte….
    Lycka till!

    Tack, för kommentaren.
    Jag kör inte den ”äldre” modellen av ABCDE-dieten där man kör 14 dagars cykler. Den nya modellen går ut på att man kör 5 dagar innan växlning, vilket underlättar det hela avsevärt. Dessutom ändras inte det dagliga kaloriintaget lika drastiskt som i den äldre modellen. Att ha självdisciplin kvarstår, men det gäller ju alla dieter :-)

    Mer info om ABCDE Diet – The next generation finns här: [http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=body_59abcde]

    #680048

    Förstår inte varför man valde att köra på sådant ”extremt” överskott samt underskott. Jag hade velat testa ABCDE framöver. Klassar mig själv som mesomorph. 168-170cm lång, breda axlar, lätt för att gå upp och ned i fettvikt samt lätt för att bygga muskler.

    Värt att testa? Ett teoretiskt överskott på runt 500kcal i 12 dagar eller vilken cykel man nu kör. Sedan underskott på cirka 700kcal (beroende på %bf) i x dagar. Jag tror detta hade passat mig perfekt, men om det ger några positiva resultat vet jag ju inte än.

    Har gjort två rejäla bulkar, är inne på andra dieten. Börjar tröttna på konceptet.

    #680049
    Marco91 wrote:
    en förklaring till varför dem äter 1600 kcal när dem förbrukar minst 2500 kcal.
    dem tappar ju relativt mycket muskelmassa då. Oavsett vilket upplägg & diet man kör så är det bästa att bulka +500 och deffa -500.

    Tyckte det lät himla konstigt med 1600. Kroppen behövs inte chockas så mycket, för man vinner ju inget på de om man tappar muskelmassa.

    -500 är en riktlinje King Grub la upp för att bibehålla allmänt välmående genom deffen. Det står ingenstans att ett större underskott genast skulle bidra till muskelförlust. 1000kcal är ingen fara om man tränar och äter rätt. Förutsatt att man faktiskt är ”fet”. Hade jag legat på 14-15% bf hade jag nog inte lagt mig på -1000.

    #680050
    Marco91 wrote:
    ”av king grubs deff diet”

    Alltså: ligger du på ett energiunderskott på 500 kcal per dag, går du ner ungefär ett halvt kilo i veckan. Det är en ypperlig nedgångstakt för att inte tappa muskelmassa eller försämra ämnesomsättningen.

    där har du det.

    Tror du inte jag läst den ett par gånger? Ja shit, den är ”ypperlig”. Var klankar han ner på -1000kcal? Jag har läst lite mer än den guiden.

    #680051

    -500kcal är inte på något sätt hugget i sten. Det är vad man i allmänhet rekommenderar för en långsam viktnedgång helt enkelt. Ingen särskild siffra just från deffguiden.

    Och thomas.r har helt rätt i att man visst kan satsa på lägre intag om man nu verkligen vill försäkra sig om att maximalt med fett/dygn frisätts.

    Hur stort underskott man kan ligga på utan stor risk för muskelförluster handlar helt om hur fet man är. Detta vet ju förstås trollet Marco91 men jag skriver det rent allmänt för den som faktiskt är intresserad på riktigt och inte bara fjantar runt. Finns ju risken med såna här trådar att nytillkomna medlemmar utan kunskap råkar läsa hans skit och tar det till sig.

    #680052
    Marco91 wrote:
    min skit? då hånar du king grub helt enkelt.
    jag saxade från honom. där han tydligt säger: -500 för inte tappa mycket muskelmassa men han sade inte att de beror på hur fet man är.

    ett stort tack eddie vader för den informationen.

    Vill du att han ska förklara allting för dig eller? Klart det beror på hur fet man är. Det finns många kunniga personer på det här forumet, inte bara Grub.

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.