Ägg som kvällsmål eller nån som vet nåt annat bra?

Home Forums Kost och Näringslära Ägg som kvällsmål eller nån som vet nåt annat bra?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

HEj jag har dåligt med idéer om vad man ska äta till kvällsmål om man e hungrig, nån som har förslag? Jag brukar käka 1-2st ägg 1/2 timme innan jag går och lägger mig e det bra eller dåligt? Jag tränar 4-5 gågner i veckan och försöker bli av med lite underhudsfett också (om de e nån som behöver veta :-) Sen undrar jag om de här kvarg(kesella) kan man äta lite sånt på en fullkornssmörgås som kvällsmål eller e det ingen bra idé? Vore tacksam för svar

MVH Fredde

Inget fel på ägg vad klockan än är. :)

Kvarg innehåller kaseinprotein som är det protein som ger bäst proteinbalans över en längre tidsperiod och minskar proteinnedbrytningen, så det är en alldeles utmärkt proteinkälla.

Innan sänggående klämmer jag i mig en burk makrill i tomatsås.

Kvarg, keso, tonfisk, kyckling, rött kött och äggvita fungerar bra. Nu ska jag själv trycka i mig en burk tonfisk och 200g broccoli. Mums :drinks:

ThomasT wrote:
    Kvarg, keso, tonfisk, kyckling, rött kött och äggvita fungerar bra. Nu ska jag själv trycka i mig en burk tonfisk och 200g broccoli. Mums :drinks:

”200g broccoli. Mums ” tror aldrig jag har hört någon i min närhet säga att dom tycker broccoli är gott:D

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.