äggvita i havregrynsgröten?

Home Forums Kost och Näringslära äggvita i havregrynsgröten?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

jag har läst att många kör med äggvita i havregrynnsgröten och undrar om det inte är farligt med samonella, fågelinfluensan osv.
    För det verkar ju vara en ganska effektiv frukost annars!
    tacksam för svar.

…tillagad äggvita
    nuf said

testade imorse att slänga i två äggvitor i gröten och koka i micron. måste säga att det var riktigt gott!! skönt att slippa hålla på att steka och ha sig. enkelt och bekvämt!

fluffar alltid i 7vitor till morgon gröten

mellanting wrote:
    testade imorse att slänga i två äggvitor i gröten och koka i micron. måste säga att det var riktigt gott!! skönt att slippa hålla på att steka och ha sig. enkelt och bekvämt!

oki in i micron då bara med gröten i 2 miin eller?

Spawn wrote:
    fluffar alltid i 7vitor till morgon gröten

bara 7 vitor rått då eller?

tompa wrote:
    oki in i micron då bara med gröten i 2 miin eller?

ja, så skörde jag i alla fall. kom ihåg bara att röra om så att inte äggvitan ligger och flyter ovanför grynen. rör om allt och skör det i typ 2, 3 minuter i micron

mellanting wrote:
    ja, så skörde jag i alla fall. kom ihåg bara att röra om så att inte äggvitan ligger och flyter ovanför grynen. rör om allt och skör det i typ 2, 3 minuter i micron

Låter ju ganska smarrig ska nog köra det imorgon bitti. Tack för rådet!

rå (förmodligen icke-koagulerad) ägg(vita) har begränsad upptagningsförmåga i kroppen, endast hälften tas upp, dvs ca 1,5 g. per vita, så ni får käka några stycken..

Men om äggvitan blir koagulerad i micorn går det väl bra..

tompa wrote:
    bara 7 vitor rått då eller?

jepp orkas väl bara om man har elvisp hehe sen lite kanel på det om du vill ta vara på all protte är det bara att röra runt sen in i micron i 2min blir inte alls lika gott dock

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.