Aktivitetsfaktor

Home Forums Kost och Näringslära Aktivitetsfaktor

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hallå, jag har länge funderat på hur man skall avgöra sin aktivitetsfaktor och har skrivit in på sådana formulär. Dock har jag svårt att avgöra vart jag skall lägga min aktivitetsfaktor. Om jag t.ex är på jobbet och jobbar i butik och därmed rör mig hela tiden, dvs går runt och lyfter lite varor då och då. Det är dock inte ett maratonlopp men har ändå svårt att avgöra.

Sedan så går jag till gymet och tränar styrketräning. Nu vet jag att ni inte kan säga att min aktivitetsfaktor ligger på t.ex 1.57 MEN någon borde kunna sätta ett ungefärvärde. Jag arbetar ungefär 8 h om dagen.

Tack i förhand,!

Jag säger skit i aktivitetsfaktorn. Se till hur mycket du får i dig i dagsläget och vad som händer med din vikt. Lägg till eller dra av beroende på vad du nu är ute efter.

Edit: Själv räknar jag på BMRx1.2 och utgår från det. Äter sedan mer beroende på hur aktiv jag är (utan några matematiska formler). Upplever själv att det märks väldigt tydligt om kroppen inte återhämtar sig ordentligt. Samt att vikten går åt rätt håll.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.