Alkohol?

Home Forums Kost och Näringslära Alkohol?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej!

Jag är bara lite nyfiken på vad ni har för syn på alkohol. Jag har tränat i flera år och har alltid festat mycket på helger. Hur mycket anser ni att det förstör träningen? Vad ska man tänka på om man vill festa men ändå minimera skadan?

Först måste vi definiera vad ”festa” är för dig och många andra som kommer svara på tråden.
    Sedan är definitionen på ”festa mycket” rätt bred…

Personligen kan jag bara säga att ju seriösare man är i sin satsning till en bättre fysik och hälsosammare livsstil, bör minimalt med alkohol förekomma.
    Jag menar what´s the point med alkoholen…egentligen?

CiB wrote:
    Först måste vi definiera vad ”festa” är för dig och många andra som kommer svara på tråden.
    Sedan är definitionen på ”festa mycket” rätt bred…

Personligen kan jag bara säga att ju seriösare man är i sin satsning till en bättre fysik och hälsosammare livsstil, bör minimalt med alkohol förekomma.
    Jag menar what´s the point med alkoholen…egentligen?

okej, men säg en 40cl sprit på en helg kanske? Ibland mer, ibland mindre.
    Anledningen till att jag dricker alkohol var inte frågan :P

Det påverkar framförallt fettinlagring i praktiken och förstör inte muskler.

Dock tycker jag det ibland kan ta 1-1,5 vecka efter en brakfylla förrän man känner sig lika stark och kry igen men det där varierar oerhört från gång till gång. Det var lättare för några år sedan, men nu när man är över 30 slår bakfyllan hårdare och effekterna tycks vara längre.

Sedan kan jag bli lite trött på överseriösa träningsmänniskor som ska bojkotta alkohol helt.

Madball wrote:
    men nu när man är över 30 slår bakfyllan hårdare och effekterna tycks vara längre.

Har alltid blivit extremt bakis, men ju äldre man blir ju värre blir det. Det är mycket pga det att jag nästan aldrig festar längre. Jag kan vara fyllesjuk 2 dagar efter och seg några dagar till. Känns inte värt det så numera blir det alkohol enbart för att det är gott med någon öl till maten och kanske en fördrink när man är ute osv. Sen kan man ju lägga till en redig salongsberusning någon gång per år vid speciella tillfällen.

Detta är dock inget som har med träning att göra, vill man festa på helgerna och klarar det så är väl det inga problem. Men jag mår bara skit av det så det får vara så, har lämnat över festandet till den yngre generationen ;-)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=150616&highlight=alkohol]

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.