Ang, snabba kolhydrater innan gym pass

Home Forums Kost och Näringslära Ang, snabba kolhydrater innan gym pass

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Köpte tidningen flex magazine och i den så fanns det ett kost schema för fett förbränning och när man kollar på schemat så står det att man ska äta 2dl frukt cocktail i light sirap innan träning.

När jag diskuterade det med en vän så sa han att man ska ej ta snabba kolhydrater innan träning.

varför skulle det stå så i flex om det nu är så dåligt?

är det någon här som kan något om detta så är jag väldigt tacksam om ni kan förklara

För att det finns pros and cons med det mesta

zaniar wrote:
    varför skulle det stå så i flex om det nu är så dåligt?

Låt mig vända på frågan: Varför skulle det vara bra för att det står i Flex?

Frukt och sirap är knappast något som har någon som helst positiv inverkan på fettförbränning. Du kan käka frukt om du vill naturligtvis, inget fel med frukt. Men det finns såklart inget speciellt med fruktsmoothie och sirap.

Eddie Vedder wrote:
    Låt mig vända på frågan: Varför skulle det vara bra för att det står i Flex?

Jag tar det vidare: Hur ofta händer det att det står något vettigt i Flex överhuvudtaget? Såvitt jag vet är detta en veritabel bibel för broscience.

så med andra ord skippa det innan träning

zaniar wrote:
    så med andra ord skippa det innan träning

Nej det har jag inte sagt. Men om du inte känner ett behov av sirapssmoothie så kan du utan problem skippa det.

Eddie Vedder wrote:
    Nej det har jag inte sagt. Men om du inte känner ett behov av sirapssmoothie så kan du utan problem skippa det.

+1

hur löd motiveringen att man skulle trycka i sig sirapen i blaskan från första början?

vad jag menade med ”pros and cons” var mera att det kanske ger en fördelen att ha en liten ”sockerkick” och så, men nackdelarna lär ju väga över :D

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.