Äpple/Päron nyttigt ?

Home Forums Kost och Näringslära Äpple/Päron nyttigt ?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tjena , Nu på helgerna har jag börjat äta 250 Gram kvarg på fredag och 250 g på lördag igen istället för ca 400-600 gram godis. Och i kvargen blandar jag äpple ena dagen och päron andra. Bara för att jag gillar dessa frukter och det passade bra ihop engligt mig :) Men nu undrar jag , Hur nyttigt är det egentligen ? många har sagt till mig att det är sockerbomber(det är sockret jag vill sluta få i mig varje helg. även slutat dricka 3-4.5 liter cola varje helg med. Men päron och äppel, Är det ok och bra för träningen att blanda i det i kvargen eller vad säger ni ? har även tagit Fun-light(saft) ibland. Saften verkar ju inte inehålla någonting alls så det verkar bra antar jag ? men vill veta vad ni säger om frukterna. Innehåller det massa socker som är dåligt för träningen ?

Oroa dig inte över frukt, njut av det!
    I övrigt att du slutat med läsk, godis osv är skit bra jobbat!

Nej frukt är ett bra mellanmål som hjälper att stabilisera din blodsockerkurva.

Äpple innehåller en hel del C-vitamin, dessutom kan vi odla äpple här i Sverige till skillnad från apelsiner (Nu talar jag om kommersiell odling). Äter själv minst 2 äpplen per dag. Begränsa dig inte till att bara äta äpple på helgerna, ät äpple varje dag för bl.a. C-vitamin.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.