- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Äpple/Päron nyttigt ?
Tjena , Nu på helgerna har jag börjat äta 250 Gram kvarg på fredag och 250 g på lördag igen istället för ca 400-600 gram godis. Och i kvargen blandar jag äpple ena dagen och päron andra. Bara för att jag gillar dessa frukter och det passade bra ihop engligt mig Men nu undrar jag , Hur nyttigt är det egentligen ? många har sagt till mig att det är sockerbomber(det är sockret jag vill sluta få i mig varje helg. även slutat dricka 3-4.5 liter cola varje helg med. Men päron och äppel, Är det ok och bra för träningen att blanda i det i kvargen eller vad säger ni ? har även tagit Fun-light(saft) ibland. Saften verkar ju inte inehålla någonting alls så det verkar bra antar jag ? men vill veta vad ni säger om frukterna. Innehåller det massa socker som är dåligt för träningen ?
Oroa dig inte över frukt, njut av det!
I övrigt att du slutat med läsk, godis osv är skit bra jobbat!
Nej frukt är ett bra mellanmål som hjälper att stabilisera din blodsockerkurva.
Äpple innehåller en hel del C-vitamin, dessutom kan vi odla äpple här i Sverige till skillnad från apelsiner (Nu talar jag om kommersiell odling). Äter själv minst 2 äpplen per dag. Begränsa dig inte till att bara äta äpple på helgerna, ät äpple varje dag för bl.a. C-vitamin.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY