Home › Forums › Kost och Näringslära › Är det bra att ha en öldag i veckan?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 februari, 2006 at 18:46 #1034137Anonym anvandareMember
jag undrar man kan ju ha en ätar dag i veckan när man små deffar.kan man då i stället ta en öl dag?.typ 12folköl o trebärs på krogen.eller blir det nyttigare att trycka i sig pizza ,kola(1,5l) och chips(storpåse minst 300gr)?
23 februari, 2006 at 18:46 #94367Anonym anvandareMember23 februari, 2006 at 18:50 #1034138Anonym anvandareMemberGrejen e ju att du får ju i dig mer ”nyttigt” av de nämnda skräpsakerna.
Hur mkt protein innehåller ex öl i jämförelse med pizza?23 februari, 2006 at 19:05 #1034139Anonym anvandareMemberJERRAXXX wrote:jag undrar man kan ju ha en ätar dag i veckan när man små deffar.kan man då i stället ta en öl dag?.typ 12folköl o trebärs på krogen.eller blir det nyttigare att trycka i sig pizza ,kola(1,5l) och chips(storpåse minst 300gr)?Kan och kan…Klart att du kan dra i dig 15 öl om du känner för det. Tveksamt om du kommer att sköta deffen dagen efter bara…
23 februari, 2006 at 19:21 #1034140Anonym anvandareMemberMin uppfattning om ordet ”defff”: man äter inget onyttigt och dricker INTE öl! Vill du nå resultat så rekommenderar jag inga ätardagar eller öldagar. Ist att äta pizza o sånt , kunde du äta mer kolisar på några dagar(typ 1 gång i 2 veckor)för att ”väcka” din ämnesomsättning. Och detta verkligen behövs efter du deffat c 10 veckor. Lycka till med deffen!
23 februari, 2006 at 22:53 #1034141Anonym anvandareMemberJag tror nog de flesta undviker att festa under deff, men ätardagar tycker då jag man ska unna sig om man behöver det. Mitt ex hade ätardagar så nära som två veckor fram till tävling, och då snackar vi grisätardagar. Och för honom gick det ju bra, 1:a på Lp 2004 och 1:a på sm 2005…Så jag håller inte med föregående talare att man inte kan ha ätardagar om man ska se resultat.
23 februari, 2006 at 23:15 #1034142Anonym anvandareMemberDock kan man ha ätardagar då o då, typ har man deffat mååååååånga veckor till tävlingen, så då gör det bara bra för ämnesomsättningen att lite unna sig. Själv tror jag på hårt jobb o äter på ”ätardagar” bara mer kolisar typ extra gröt, bröd, ris, pasta osv:) Men alla har olika metoder, som kan fungera lika fint:up:
24 februari, 2006 at 00:10 #1034143Anonym anvandareMemberAnne wrote:Dock kan man ha ätardagar då o då, typ har man deffat mååååååånga veckor till tävlingen, så då gör det bara bra för ämnesomsättningen att lite unna sig. Själv tror jag på hårt jobb o äter på ”ätardagar” bara mer kolisar typ extra gröt, bröd, ris, pasta osv:) Men alla har olika metoder, som kan fungera lika fint:up:har provat både och o en kombination har tycks funkat bäst på mig har dels höjt upp kolisarna o bytt ut två av målen mot vad jag vill pizza el hamburgare följt av lite efterrätt
dom gånger jag bara höjt upp kolisarna har jag fått sämre resultat faktiskt24 februari, 2006 at 00:21 #1034144Anonym anvandareMemberOki tack för tips! kanske provar på detta nån gång.. men får man inte dåligt samvete..?
24 februari, 2006 at 11:28 #1034145Anonym anvandareMemberJERRAXXX wrote:jag undrar man kan ju ha en ätar dag i veckan när man små deffar.kan man då i stället ta en öl dag?.typ 12folköl o trebärs på krogen.eller blir det nyttigare att trycka i sig pizza ,kola(1,5l) och chips(storpåse minst 300gr)?Is this guy for real??
Get out of here!!ZONE
24 februari, 2006 at 11:41 #1034146Anonym anvandareMemberDessa ätardagar… De fungerar ofta bra för den gruppen av människor som har naturligt hög förbränning, kalla dem ectomorfer eller mesomorfer om ni vill…
Men för de flesta är det flera steg tillbaka. Det är bättre att ha 3-4 fuskmåltider i veckan i inledningen av en diet. Det gör mycket mindre skada.Angående alkohol är det något man kan unna sig i rimliga mängder vid några få högstunder under året om man nu har det behovet. Att dricka oftare än så är allt annat än hälsosamt. Och att göra det på en diet… :nono:
24 februari, 2006 at 12:01 #1034147Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Is this guy for real??
Get out of here!!ZONE
haha, nej. inte direkt ”leva byggning” här.
26 februari, 2006 at 07:07 #1034148Anonym anvandareMemberKlart som fan gubben ska dricka bärs!
Men mitt råd i detta fall blir att dela upp dom under veckan istället.
Tex 2st folköl/kväll.
MEN!!
Titta på kalorierna o justera sedan ner ”matkalorierna” under dagen med samma mängd ”ölkalorier”.
Har faktiskt haft en person på en mycket extrem o udda diet ganska nyss….i det upplägget ingick det 2st starköl/dag o även en del godis….
:up:26 februari, 2006 at 10:38 #1034149Anonym anvandareMemberStorfredda wrote:Men mitt råd i detta fall blir att dela upp dom under veckan istället.
Tex 2st folköl/kväll.
MEN!!
Titta på kalorierna o justera sedan ner ”matkalorierna” under dagen med samma mängd ”ölkalorier”.Seriöst upplägg.
26 februari, 2006 at 11:24 #1034150Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Seriöst upplägg.Storfredda får sova ruset av sig och prova igen senare. :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.