Är det bra att ha en öldag i veckan?

Home Forums Kost och Näringslära Är det bra att ha en öldag i veckan?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Misstänkte nästan att någon ”konfliktsökare” skulle upptäcka mitt inlägg med stor förtjusning och illa dold upphetsning.
    Men jag får erkänna att jag hade väntat mig mer konstruktiv kritik el. frågeställningar än bara ett vagt påstående från kung grub…
    Så jag kommenterar väl det sålänge…i brist på annat.
    Seriöst upplägg!? Nja, det vill Jag inte påstå.
    Det är bara mitt förslag, det som jag tycker är bäst om man nu anser att man i sin diet måste ha 14st folköl/ vecka.

King Grub wrote:
    Seriöst upplägg. :|

Här rusas inte!
    Det enda ruset jag kan tänka mig är det som BODY´s vältränade kvinnor kan ge!

Nina Lätt wrote:
    Storfredda får sova ruset av sig och prova igen senare. :emo-thumb
    Storfredda wrote:
    Misstänkte nästan att någon ”konfliktsökare” skulle upptäcka mitt inlägg med stor förtjusning och illa dold upphetsning.
    Men jag får erkänna att jag hade väntat mig mer konstruktiv kritik el. frågeställningar än bara ett vagt påstående från kung grub…
    Så jag kommenterar väl det sålänge…i brist på annat.
    Seriöst upplägg!? Nja, det vill Jag inte påstå.
    Det är bara mitt förslag, det som jag tycker är bäst om man nu anser att man i sin diet måste ha 14st folköl/ vecka.

Vadå ”vagt påstående”? En rekommendation att dra ner på matkalorierna och ersätta dom med ölkalorier faller väl på sin egen värdelöshetsfaktor. Kvalar nog in på topp-10 över sämsta rekommendationer jag sett. ;)

Har du läst det i en forskningsrapport eller?

Får nog göra dig besviken, denna rekommendation kvalar definitivt INTE in på din 10-topp lista. Tyvärr vill den ej heller vara med i din klubb för inbördes beundran!
    Sedan anser jag att det med största sannolikhet är främjande för både hälsa, fettförbränning samt prestation att byta ut vissa av ”matkalorierna” mot ”ölkalorier”.

Så för mig är du fortfarande vag…
    O dessutom får du se upp så inte snubblar över värdelöshetsfaktorn, som du ack så slarvigt ställde på något suspekt ställe.

King Grub wrote:
    Vadå ”vagt påstående”? En rekommendation att dra ner på matkalorierna och ersätta dom med ölkalorier faller väl på sin egen värdelöshetsfaktor. Kvalar nog in på topp-10 över sämsta rekommendationer jag sett. ;)

Alkohol forsamrar val fettforbranningen? Eftersom levern ar i total syrebrist vid 0,3 promille o cancellerar all annan verksamhet. Eller?:

Storfredda wrote:
    Sedan anser jag att det med största sannolikhet är främjande för både hälsa, fettförbränning samt prestation att byta ut vissa av ”matkalorierna” mot ”ölkalorier”.

Ah, okej! I min enfald trodde jag nästan det var ett (dåligt) skämt, men men. :worship: Det vore dock intressant att veta hur t ex fettförbränningen förbättras av mer öl i dieten.

King Grub wrote:
    Ah, okej! I min enfald trodde jag nästan det var ett (dåligt) skämt, men men. :worship: Det vore dock intressant att veta hur t ex fettförbränningen förbättras av mer öl i dieten.

word

Jag sekonderar den önskan… finns det ett sätt att få med öl i min diet så vill jag veta det :emo-thumb

Jag dricker både öl och vin under min diet.. Fast håller mig till lördagar och slutar när det är några veckor kvar till tävling. Det handlar då om 1-2 glas vin, alternativt 1 öl och ett glas vin. :P

Inför SM festade jag rejält så sent om 6 veckor före… kanske inte det mest optimala men jag va ute i tid med dieten och då kändes det helt ok att ha lite skoj.

o.z.z wrote:
    [http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,789895,00.html];)

”The Beverage Guidance Panel was assembled to provide guidance on the relative health and nutritional benefits and risks of various beverage categories. The beverage panel was initiated by the first author. The Panel’s purpose is to attempt to systematically review the literature on beverages and health and provide guidance to the consumer. An additional purpose of the Panel is to develop a deeper dialog among the scientific community on overall beverage consumption patterns in the United Sates and on the great potential to change this pattern as a way to improve health. Over the past several decades, levels of overweight and obesity have increased across all population groups in the United States. Concurrently, an increased daily intake of 150-300 kcal (for different age-sex groups) has occurred, with approximately 50% of the increased calories coming from the consumption of calorically sweetened beverages. The panel ranked beverages from the lowest to the highest value based on caloric and nutrient contents and related health benefits and risks. Drinking water was ranked as the preferred beverage to fulfill daily water needs and was followed in decreasing value by tea and coffee, low-fat (1.5% or 1%) and skim (nonfat) milk and soy beverages, noncalorically sweetened beverages, beverages with some nutritional benefits (fruit and vegetable juices, whole milk, alcohol, and sports drinks), and calorically sweetened, nutrient-poor beverages. The Panel recommends that the consumption of beverages with no or few calories should take precedence over the consumption of beverages with more calories.”

Am J Clin Nutr. 2006 Mar;83(3):529-42.

Alkohol, inklusive öl, kommer näst sist i rekommendationen. Det är bara sockerläskeblask som kommer efter. Det är bara Aftonbladet som kan tolka saken som en rekommendation för öldrickande.

Det är viktigt att dricka ordentligt med öl (speciellt guiness), det blir man karl av. Whiskey rekommenderas också, så att man får hår på bröstet. Jag pluggar faktist till nutrionist, jag borde veta.

Att äta mycket rött kött är också att rekommendera, samt att snusa och börja med styrkelyft.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.