- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Är detta en bra kost?
Hejsan!
Håller på att ta fram bästa möjliga kost för mig. Är kraftigt överviktig (133 Kg 190 cm) och vill gå ner i vikt, och samtidigt öka i muskelmassa vilket jag förstått faktiskt är möjligt. Nu har jag satt i hop en kost som jag ska försöka hålla mig efter. Den är fäljande:
Frukost
Havregrynsgröt 2 DL med 1 msk krossade linfrön, 0,5 dl äppelmos och mjölk
Mellanmål
2 DL Kesella + 2 msk Fun light
Lunch
4 DL Fullkornsmakaroner, 100gram kycklingfilé och keso
Mellanmål
Mörkt bröd med tonfisk i vatten, 1 msk tomatpuré, 2-3 msk sötsur chilisås och ¼ rödlök (Vitlökspulver och ev oregano)
Kvällsmat
Enligt hälsovakten blir denna kost ca 1620 kcal om dagen.
Vad tror ni om detta?
Håller på att ta fram bästa möjliga kost för mig. Är kraftigt överviktig (133 Kg 190 cm) och vill gå ner i vikt, och samtidigt öka i muskelmassa vilket jag förstått faktiskt är möjligt. Nu har jag satt i hop en kost som jag ska försöka hålla mig efter. Den är fäljande:
Frukost
Havregrynsgröt 2 DL med 1 msk krossade linfrön, 0,5 dl äppelmos och mjölk
Mellanmål
Lunch
4 DL Fullkornsmakaroner, 100gram kycklingfilé och keso
Mellanmål
Mörkt bröd med tonfisk i vatten, 1 msk tomatpuré, 2-3 msk sötsur chilisås och ¼ rödlök (Vitlökspulver och ev oregano)
Kvällsmat
Enligt hälsovakten blir denna kost ca 1620 kcal om dagen.
Vad tror ni om detta?
Jag hoppas att du tänker variera mera än så här?
Lunch: 4 dl verkar lite mycket.Tag hälften och lägg till lite råkost istället.Kycklingen skulle du kunna öka på däremot.
Och vad blir det till middag?
Hoppas det
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY