Åsikter om Atkinsdiet

Home Forums Kost och Näringslära Åsikter om Atkinsdiet

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Vad tycker folket här på forumet om atkindieten?

marjatta wrote:
    Vad tycker folket här på forumet om atkindieten?

Jag tycker illa om alla dieter som har ett namn;)

Den kan visserligen fungera, troligtvis oftast beroende på att man helt enkelt äter mindre om man skippar kolhydrater.

Är den hälsosam och långsiktigt hållbar? Nej.

den enda dieten som funkar

Sam jr wrote:
    den enda dieten som funkar är den man själv sätter ihop för sig själv …sen kan man juh alltid inspireras av andra koncept och personer

Man ser ju på dig att du håller en Bra kosthållning… hur ser en vanlig ”matdag” ut för dig? Hur många kcal ska jag äta som är 158cm och väger 57 om jag vill gå ner i vikt? Tacksam för svar :) :)

marjatta wrote:
    Man ser ju på dig att du håller en Bra kosthållning… hur ser en vanlig ”matdag” ut för dig? Hur många kcal ska jag äta som är 158cm och väger 57 om jag vill gå ner i vikt? Tacksam för svar :) :)

först och främst vill jag poängtera att det är STOR skillnad på att ha en bra kosthållning och tävlingsdieta. En dietdag a la´Samir skulle jag knappast rekommender någon en längre period, men ibland måste man offra sig lite för att uppnå sina mål

Du kan följa min träning och kost i min träningsdagbok: [http://forum.body.se/showthread.php?t=270]

Sen så kan du läsa denna tråden också angående energibehov
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=1252]

Det går inte att ställa frågan så som du ställer den ..eller jo det gör det men svaret blir ungefär som om du frågar hur mycket det kostar att kör bil till rom

beror helt och hållet på vilken väg du tar och hur mycket bilen drar :D

Instämmer :D

Jag älskar dylika metaforer!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.