Ät vad tusan ni vill (Bara inte förmycket)

Home Forums Kost och Näringslära Ät vad tusan ni vill (Bara inte förmycket)

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 61 through 70 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #656223
    Baronen wrote:
    Point proven:emo-thumb

    Vad menar du?

    #656224
    Baronen wrote:
    Nielsen JV, Jönsson E, Nilsson AK. Lasting improvement of hyperglycaemia and bodyweight: low-carbohydrate diet in type 2 diabetes–a brief report. Upsala Journal of Medical Sciences. 2005;110(1):69-73.

    Point proven:emo-thumb

    Den där studien är under all kritik. Långt under.

    #656225
    MBW wrote:
    Den där studien är under all kritik. Långt under.

    Och det kan du avgöra menar du? Vad finns det för brister i studien? Fel på studiedesignen? Felaktiga statistiska beräkningar? Inte publicerad i en tidsskrift med tillräckligt hög impact factor? Låt höra.

    #656226
    Baronen wrote:
    Och det kan du avgöra menar du? Vad finns det för brister i studien? Fel på studiedesignen? Felaktiga statistiska beräkningar? Inte publicerad i en tidsskrift med tillräckligt hög impact factor? Låt höra.

    Det finns stora brister i alla delar av artikeln, från metoddel till diskussion. Mest iögonfallande är dock den ofullständiga resultatredovisningen, där information om förändring av bl.a. vikt och BMI saknas. Dessutom saknas inferentiell statistik, vilket gör att det inte går att dra några slutsatser överhuvudtaget från resultaten. Jag skulle inte låta artikeln passera ens som ett studentarbete på B-nivå.

    #656227
    MBW wrote:
    Det finns stora brister i alla delar av artikeln, från metoddel till diskussion. Mest iögonfallande är dock den ofullständiga resultatredovisningen, där information om förändring av bl.a. vikt och BMI saknas. Dessutom saknas inferentiell statistik, vilket gör att det inte går att dra några slutsatser överhuvudtaget från resultaten. Jag skulle inte låta artikeln passera ens som ett studentarbete på B-nivå.

    Du menar att resultaten inte är statistiskt säkerställda? Ja, det skulle ju vara rätt pinsamt om dom inte var det. Dessvärre för din del så är dom det.

    Quote:
    Vikt (kg) -11,3± 4† -11,2 ± 3,4 -1,8± 3,8 -1,9± 3,7
    #656228
    Baronen wrote:
    Du menar att resultaten inte är statistiskt säkerställda? Ja, det skulle ju vara rätt pinsamt om dom inte var det. Dessvärre för din del så är dom det.

    [http://www.ltblekinge.se/download/18.483745d1110dfd532008000562/VestiNielsen.pdf]

    Artikeln i sin helhet är pinsam, och det är artikeln såsom den är publicerad jag uttalar mig om. Och det finns inget ”för min del” här, jag skiter i vilket.

    #656229

    Om man nu vill läsa och lära sig något så gissar jag att man ska välja något annat ställe än just den här tråden där det verkar att det viktigaste är inte svaret utan att på ett så smart sätt som möjligt förlöjliga den andres åsikter. Så mycket intelligens till ingen nytta alls. Det vore som att Magnus Samuelsson aldrig tävlade i strongman utan hela sitt liv använde den oehörda talang han har på att jobba på sin bondgård bärandes på massa hönsmat, slöseri eller hur? Mitt förslag är en jättestor gruppkram, eller för er som inte gillar att krama andra killar går det också bra med en klapp på axeln…

    #656230
    TheBigOne wrote:
    Om man nu vill läsa och lära sig något så gissar jag att man ska välja något annat ställe än just den här tråden där det verkar att det viktigaste är inte svaret utan att på ett så smart sätt som möjligt förlöjliga den andres åsikter. Så mycket intelligens till ingen nytta alls. Det vore som att Magnus Samuelsson aldrig tävlade i strongman utan hela sitt liv använde den oehörda talang han har på att jobba på sin bondgård bärandes på massa hönsmat, slöseri eller hur? Mitt förslag är en jättestor gruppkram, eller för er som inte gillar att krama andra killar går det också bra med en klapp på axeln…

    Ja för det är ju så mycket större nytta att stå på en scen och flexa, dra en bil några meter och jobba på en bondgård. Känner många oerhört starka människor som hellre använder sina muskler konstruktivt än ställer upp på massa tramsigheter som eventuellt ger en pokal att ställa på en hylla.

    #656231
    Ecce79 wrote:
    Ja för det är ju så mycket större nytta att stå på en scen och flexa, dra en bil några meter och jobba på en bondgård. Känner många oerhört starka människor som hellre använder sina muskler konstruktivt än ställer upp på massa tramsigheter som eventuellt ger en pokal att ställa på en hylla.

    Men snälla
    Det är precis den här typen av kommentar han talar om haha.
    Förstår mig inte på folk asså, känns som dem flesta trådar nuförtiden spårar ur på liknande sätt, den ena ska vara ”checkare” än den andre.
    Klagar man inte på nåns skrivfärdigheter så är det hans kunskap i ämnet man ska förlöjliga.

    Förstår precis vad du menar TheBigOne :up:

    #656232

    Kramas låter bra tycker jag. Var inte meningen att låta störig men TheBigOne tar inte upp ämnet utan klagar också på tidigare inlägg. Tror tråden gjort sitt.
    Är ny här så har väl inte förstått ”spelets regler” riktigt ännu och har förstått att det finns mycket kunskap men också mycket idioti här.
    Kommer från en familj med väldigt fysiskt staka medlemmar där ingen skulle ens tänka tanken att ställa upp i något tävlingssammanhang och att dra parallellen till att vår styrka är onödig om den inte visas upp tolkar jag som oerhört trångsynt.

Viewing 10 posts - 61 through 70 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.