Äta all mat under en sittning/ev alla kolhydrater

Home Forums Kost och Näringslära Äta all mat under en sittning/ev alla kolhydrater

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Mitt schema är lite knasigt just nu och jag hinner inte laga mat under dagen, jag tänkte höra om någon hade koll på om det spelar någon roll om man käkar alla sina kolhydrater sent på kvällen och inga kolhydrater alls innan dess, förutom innan/efter träning (vitargo).

ex

05:00 antioxidanter, omega 3, vassle & kreatin
    10:00 en grillad kyckling
    13:00 pwo/vitargo
    träning
    vassle/vitargo
    19:00 300g kolisar, ev grönsaker
    20:00 antioxidanter, omega 3, proteinpulver

Tja, ”risken” är att du bränner av mycket kcal från kolisarna i olika slags dietär termogenes vid stora intag åt gången. Vill du inte gå upp i vikt är det ju bara gynnsamt. Men annars är det ju rätt bra sett till glykogeninlagring direkt efter träning (beroende på vilken träning vi snackar om såklart).

Men du får gärna definiera vilken roll det ska spela. Det är ju omöjligt att förstå vad du vill ha svar på annars.

Läs mer i senaste inlägget på min blogg, där det står aningen om saken.

Utan att kritisera just denna trådskapare så slår det mig ibland hur det prioriteras i vardagen ibland folk, när man säger att det inte finns tid att äta/fixa mat. Ibland så nämns samma sak gällande sömn.

1: Äta
    2: sova
    3: plikten
    4: övriga livet.

Forskning jag hörde om på Bodyrx radio pekade på att det var bättre att sprida ut kolhydraterna om man vill minimera fettinlagringen.

Ditt upplägg ser väl ganska bra ut. Majoriteten av kolisarna efter träning = tummen upp.

Hur vikten förändras är i största mån beroende av kaloribalansen och inget annat. Hoppas du fyller på med lite protein tillsammans med de där 300g kolisarna bara :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.