- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Äta dagen efter träning
Hej. Tränade hårt igår. Faktiskt det tyngsta pass någonsin, mestadels intervaller blandat med lite längre löpning och ett litet gympass. Av olika anledningar hann jag inte äta ordentligt efteråt, så min fråga är vad som är bäst att få i sej nu, ett dygn senare då jag fortfarande är helt slut i kroppen
Nu var det ju ett par dagar sedan du körde det där hårda passet, så antar du har hunnit återhämta dig.
Det du upplevde låter som om du tömde dina energilager och sedan inte fyllde på dem ordentligt. Det enkla svaret är helt enkelt att du äter helt vanlig mat, kanske i lite större volymer och så återställer sig kroppen av sig själv.
Om du råkar ut för liknande saker igen och inte hinner äta på kvällen, se bara till att få i dig en bra blandning av kolhydrater/fetter/proteiner dagen efter, så kommer kroppen som sagt återställa sig, inget att oroa sig för
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY