Home › Forums › Kost och Näringslära › Äta sunt och gå upp i vikt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2011 at 21:14 #52248Anonym anvandareMember28 juli, 2011 at 21:14 #127800Anonym anvandareMember
Hej, det är så att jag är lite underviktig och äter allt för dåligt. Jag ska börja gymma till hösten när skolan börjar och behöver självklart mycket mat om de ska kunna funka. Kan ni ge mig lite tips på bra mat, och skulle uppskatta om ni kunde ge mig något bra tips för att kunna gå upp i vikt.
Hur tycker ni att man ska äta? Frukost, lunch och middag? Eller frukost, något emellan lunchen och någon emellan middagen också och till sist någon kvällsmacka eller så? Hur gör ni?
När man gymmar ska man skita i ALL skräpmat, eller? Är det bra och dricka proteinpulver drinkar? Vad ska man dricka/äta med mycket proteiner eller vad man nu behöver när man gymmar?
Tack på förhand!
28 juli, 2011 at 21:18 #127801Anonym anvandareMemberHusmanskost är utmärkt mat för att bygga muskler, ta lite extra kött på tallriken. Några proteindrinkar på det för att höja proteinintaget.
1 augusti, 2011 at 13:48 #127802Anonym anvandareMemberGober wrote:Husmanskost är utmärkt mat för att bygga muskler, ta lite extra kött på tallriken. Några proteindrinkar på det för att höja proteinintaget.+1 och inget är så gott som riktig husman
1 augusti, 2011 at 14:51 #127803Anonym anvandareMemberHeavenly wrote:Hej, det är så att jag är lite underviktig och äter allt för dåligt. Jag ska börja gymma till hösten när skolan börjar och behöver självklart mycket mat om de ska kunna funka. Kan ni ge mig lite tips på bra mat, och skulle uppskatta om ni kunde ge mig något bra tips för att kunna gå upp i vikt.Hur tycker ni att man ska äta? Frukost, lunch och middag? Eller frukost, något emellan lunchen och någon emellan middagen också och till sist någon kvällsmacka eller så? Hur gör ni?
När man gymmar ska man skita i ALL skräpmat, eller? Är det bra och dricka proteinpulver drinkar? Vad ska man dricka/äta med mycket proteiner eller vad man nu behöver när man gymmar?
Tack på förhand!
Maten lämnar jag till någon annan. Men i frågan om hur jag äter så äter jag 3 ggr om dagen. frukost, middag och kvällsmat.
1 augusti, 2011 at 16:03 #127804Anonym anvandareMember3 ggr / dag för mig med. Nån banan till första fikat då och då. Nån proteindrink till frukost ibland och alltid en efter gympasset. Jag äter inget speciellt. Husmanskost. Det jag tycker är gott.
1 augusti, 2011 at 16:10 #127805Anonym anvandareMemberAtt äta sunt och gå upp i vikt är superenkelt. Felet är den helt felaktiga tron på att ”sund kost” är detsamma som kalorisnål. Potatismos och köttbullar på blandfärs i gräddsås med lingonsylt exempelvis. Sunt och energirikt. Proteinbehovet blir knappast ett problem om man väger lite och behöver mycket energi totalt sett. Det fyller man enkelt med köttfärs, fetare köttbitar, ost och ägg. Och äter man magra köttprodukter som kyckling och torsk eller fläskkotletter så finns alltid gräddsåsen.
4 augusti, 2011 at 08:54 #127806Anonym anvandareMemberJane wrote:Healthy eating play a vital role in gaining weight. If we want to gain weight then we should eat healthy food like fish, chicken, eggs, vegetables, and dairy products. Healthy eating are best for weight gain.Inlägg i forumet skall skrivas på svenska.
4 augusti, 2011 at 09:07 #127807Anonym anvandareMemberHeavenly wrote:Vad ska man dricka/äta med mycket proteiner eller vad man nu behöver när man gymmar?Mjölk ger dig bra protein med en blandning på snabba och långsamma proteiner. Ett ”normalt” glas ger ungefär 10 gram protein, och då du har som mål att gå upp i vikt behöver du inte oroa dig något speciellt för kolhydraterna heller.
10 augusti, 2011 at 13:09 #127808Anonym anvandareMemberMultivitamin and mineral supplement is a good concept for weight gain. But make sure you are getting all the necessary vitamins and minerals taht you need. Some people considered that their muscle mass increases with the help of protein supplements that contain certain blends of amino acids, such as creatine and glutamine.
10 augusti, 2011 at 18:44 #127809Anonym anvandareMemberHudson wrote:Multivitamin and mineral supplement is a good concept for weight gain. But make sure you are getting all the necessary vitamins and minerals taht you need. Some people considered that their muscle mass increases with the help of protein supplements that contain certain blends of amino acids, such as creatine and glutamine.Uhh say what? and creatine isn’t an amino acid…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.