Ätardag?

Home Forums Kost och Näringslära Ätardag?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Om man äter utavhelvete onyttigt och mycket på sin ätardag, kommer ändå kroppen bara att ta upp en viss mängd?
    Dvs finns det en ”maxgräns” vad kroppen kan ta upp under ett dygnt?

Kan jag fortsätta att frossa en dag i veckan?

beror ju p

jag g

Lånar denna tråden lite :P

När ni har ätardagar hur mycket ökar ni intaget?
    500kcal? 1000kcal? eller struntar ni i o räkna alls?
    Något som är bättre eller sämre ?

// Tobbe

Tobbe_Z wrote:

// Tobbe

´
    Beror på…har jag en ”light” version så blir det kanske att man delar en påse chips med dip med en polare på kvällen t ex..men är det en hårdis så äter jag allt jag är sugen på till en viss gräns

Tobbe_Z wrote:

// Tobbe

Jag äter så mkt jag kan på mina ätardag, målet är att må så jävla dåligt när jag går o lägger mig så att man längtar till dieten igen.
    Har funkat bra för mig under mina dieter.

Hur ofta kör ni ätardagar och då menar jag verkligen ätardagat där ni käkar allt ni känner för

zeeker wrote:
    Om man äter utavhelvete onyttigt och mycket på sin ätardag, kommer ändå kroppen bara att ta upp en viss mängd?
    Dvs finns det en ”maxgräns” vad kroppen kan ta upp under ett dygnt?

Kan jag fortsätta att frossa en dag i veckan?

Skulle vilja påstå att det beror på hur pass strikt du äter under veckans övriga dagar. Går du på väldigt hård diet kommer du troligtvis uppleva det som om att kroppen tar upp mer, eftersom att du då kommer att dra på dig stora mängder vätska. Tanken bakom ätardagarna är ju att chocka kroppen men mitt tips är att du äter gott men med sunt förnuft!

Jag har k

Slutade med ätardagar för 1½ år sedan. Det kändes inte som ett normalt förhållande till mat för mig. Jag äter det jag känner för istället direkt efter styrkepasset ett par gånger i veckan.
    Under min senaste tävlingsdiet utan ätardagar gick det dubbelt så fort och jag var färdig lite för tidigt.
    För mig innebär det alltså att ätardagar/frossardagar bara förstör inställningen till en sund och normal kosthållning samt att jag plågar mig med en jobbigare deff.

Mirre wrote:
    Slutade med ätardagar för 1½ år sedan. Det kändes inte som ett normalt förhållande till mat för mig. Jag äter det jag känner för istället direkt efter styrkepasset ett par gånger i veckan.
    Under min senaste tävlingsdiet utan ätardagar gick det dubbelt så fort och jag var färdig lite för tidigt.
    För mig innebär det alltså att ätardagar/frossardagar bara förstör inställningen till en sund och normal kosthållning samt att jag plågar mig med en jobbigare deff.

låter :up:

mm håller med mirre där.. låter otroligt vettigt.. :emo-thumb

Mirre wrote:

Bra skrivet, MIrre. Jag tycker det är på gränsen till ätstörning med dessa grisätardagar som innebär att man ska svulla i sig allt man ser. Det kan dessutom aldrig vara bra för en kropp som gått på låg energi hela veckan att plötsligt få denna enorma mängd onyttig mat.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.