Home › Forums › Kost och Näringslära › Ätardag?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2006 at 20:08 #95596Anonym anvandareMember7 januari, 2006 at 20:08 #1048370Anonym anvandareMember
Om man äter utavhelvete onyttigt och mycket på sin ätardag, kommer ändå kroppen bara att ta upp en viss mängd?
Dvs finns det en ”maxgräns” vad kroppen kan ta upp under ett dygnt?Kan jag fortsätta att frossa en dag i veckan?
7 januari, 2006 at 21:30 #1048371Anonym anvandareMemberberor ju p
7 januari, 2006 at 21:52 #1048372Anonym anvandareMemberjag g
10 januari, 2006 at 19:20 #1048373Anonym anvandareMemberLånar denna tråden lite
När ni har ätardagar hur mycket ökar ni intaget?
500kcal? 1000kcal? eller struntar ni i o räkna alls?
Något som är bättre eller sämre ?// Tobbe
10 januari, 2006 at 19:51 #1048374Anonym anvandareMemberTobbe_Z wrote:Lånar denna tråden liteNär ni har ätardagar hur mycket ökar ni intaget?
´
Beror på…har jag en ”light” version så blir det kanske att man delar en påse chips med dip med en polare på kvällen t ex..men är det en hårdis så äter jag allt jag är sugen på till en viss gräns10 januari, 2006 at 20:05 #1048375Anonym anvandareMember10 januari, 2006 at 20:22 #1048376Anonym anvandareMemberTobbe_Z wrote:Lånar denna tråden liteNär ni har ätardagar hur mycket ökar ni intaget?
Jag äter så mkt jag kan på mina ätardag, målet är att må så jävla dåligt när jag går o lägger mig så att man längtar till dieten igen.
Har funkat bra för mig under mina dieter.10 januari, 2006 at 21:00 #1048377Anonym anvandareMemberHur ofta kör ni ätardagar och då menar jag verkligen ätardagat där ni käkar allt ni känner för
10 januari, 2006 at 21:02 #1048378Anonym anvandareMemberzeeker wrote:Om man äter utavhelvete onyttigt och mycket på sin ätardag, kommer ändå kroppen bara att ta upp en viss mängd?
Dvs finns det en ”maxgräns” vad kroppen kan ta upp under ett dygnt?Kan jag fortsätta att frossa en dag i veckan?
Skulle vilja påstå att det beror på hur pass strikt du äter under veckans övriga dagar. Går du på väldigt hård diet kommer du troligtvis uppleva det som om att kroppen tar upp mer, eftersom att du då kommer att dra på dig stora mängder vätska. Tanken bakom ätardagarna är ju att chocka kroppen men mitt tips är att du äter gott men med sunt förnuft!
10 januari, 2006 at 21:06 #1048379Anonym anvandareMemberJag har k
10 januari, 2006 at 21:08 #1048380Anonym anvandareMemberSlutade med ätardagar för 1½ år sedan. Det kändes inte som ett normalt förhållande till mat för mig. Jag äter det jag känner för istället direkt efter styrkepasset ett par gånger i veckan.
Under min senaste tävlingsdiet utan ätardagar gick det dubbelt så fort och jag var färdig lite för tidigt.
För mig innebär det alltså att ätardagar/frossardagar bara förstör inställningen till en sund och normal kosthållning samt att jag plågar mig med en jobbigare deff.10 januari, 2006 at 21:24 #1048381Anonym anvandareMemberMirre wrote:Slutade med ätardagar för 1½ år sedan. Det kändes inte som ett normalt förhållande till mat för mig. Jag äter det jag känner för istället direkt efter styrkepasset ett par gånger i veckan.
Under min senaste tävlingsdiet utan ätardagar gick det dubbelt så fort och jag var färdig lite för tidigt.
För mig innebär det alltså att ätardagar/frossardagar bara förstör inställningen till en sund och normal kosthållning samt att jag plågar mig med en jobbigare deff.låter :up:
10 januari, 2006 at 21:47 #1048382Anonym anvandareMembermm håller med mirre där.. låter otroligt vettigt.. :emo-thumb
10 januari, 2006 at 22:20 #1048383Anonym anvandareMemberMirre wrote:Slutade med ätardagar för 1½ år sedan. Det kändes inte som ett normalt förhållande till mat för mig. Jag äter det jag känner för istället direkt efter styrkepasset ett par gånger i veckan.
För mig innebär det alltså att ätardagar/frossardagar bara förstör inställningen till en sund och normal kosthållning samt att jag plågar mig med en jobbigare deff.Bra skrivet, MIrre. Jag tycker det är på gränsen till ätstörning med dessa grisätardagar som innebär att man ska svulla i sig allt man ser. Det kan dessutom aldrig vara bra för en kropp som gått på låg energi hela veckan att plötsligt få denna enorma mängd onyttig mat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.