Home › Forums › Kost och Näringslära › Äter ihjäl mig snart…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2006 at 18:27 #1023797Anonym anvandareMember
…känns det som iaf. Har precis övergått från snus till nikotintuggummi. I början gick det hyffsat men nu känner jag hur rastlös jag är, känner mig hungrig hela tiden fast jag egentligen är mätt. Måste äta nåt hela tiden. Försöker äta mycket frukt men det börjar bli tjatigt.
Har ni några tips på nyttig/hyffsat nyttig mat/mellanmål som man kan göra/köpa? Förutom frukt och diverse bars. Gärna mättande. Typ kvarg med tillbehör och liknande saker. Kan man göra egna bars?
Måste tugga på nåt… Tack för tips!
Ps. Postade jag i fel avdelning nu kanske?
11 april, 2006 at 18:27 #93439Anonym anvandareMember11 april, 2006 at 18:32 #1023798Anonym anvandareMemberköp solrosfrön …så sitter du och skalar och äter dem …tar tid som fan kanske hinner klämma några gram i timman
11 april, 2006 at 18:58 #1023799Anonym anvandareMemberSam jr wrote:köp solrosfrön …så sitter du och skalar och äter dem …tar tid som fan kanske hinner klämma några gram i timmanDen idén är faktiskt briljant, man käkar ju alltid dessa ”pipas” som de kallas i Spanien och det tar en förbannad tid att få i sig betydande mängder:D
11 april, 2006 at 19:19 #1023800Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Den idén är faktiskt briljant, man käkar ju alltid dessa ”pipas” som de kallas i Spanien och det tar en förbannad tid att få i sig betydande mängder:Djag e ganska smart faktist
Edit: men för guds skull se till att du inte råkar slipa på dina skalskills och blir duktig på att skala …
11 april, 2006 at 21:25 #1023801Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Edit: men för guds skull se till att du inte råkar slipa på dina skalskills och blir duktig på att skala …Det är en fysisk omöjlighet…det där skalandet är så nära ett exempel på ett sisyfosarbete som man kommer i verkliga livet. Visserligen får man ut ett förbannat frö någon gång då och då, men jag är övertygad om att de kcal det krävs för att skala skiten vida överstiger dem man får i sig från fröna;)
11 april, 2006 at 21:59 #1023802Anonym anvandareMemberokej, hehe… Nåt mera tips? Jag köpte en såndära nutrilett bar idag å en påse nötter å smällde i mig allt så jag blev proppmätt, sen fick jag ångest
Fler tips uppskattas!
11 april, 2006 at 22:08 #1023803Anonym anvandareMemberOm det är så att du egentligen inte är hungrig, utan bara sugen på något eller måste ha något att göra, så kanske du ska prova med att dricka te med nån go smak på, eller tugga vanligt tuggummi? Eller äta en morot!
11 april, 2006 at 23:42 #1023804Anonym anvandareMemberoverhard wrote:…känns det som iaf. Har precis övergått från snus till nikotintuggummi. I början gick det hyffsat men nu känner jag hur rastlös jag är, känner mig hungrig hela tiden fast jag egentligen är mätt. Måste äta nåt hela tiden. Försöker äta mycket frukt men det börjar bli tjatigt.Har ni några tips på nyttig/hyffsat nyttig mat/mellanmål som man kan göra/köpa? Förutom frukt och diverse bars. Gärna mättande. Typ kvarg med tillbehör och liknande saker. Kan man göra egna bars?
Måste tugga på nåt… Tack för tips!
Ps. Postade jag i fel avdelning nu kanske?
Morötter, är mättande, annars är ju valnötter ett bra alternativ, knäcker du dem med knäckare så får du ju motion från både knäckandet och från damsugningen av golvet efteråt:D Gör du som jag och försöker knäcka dem med händerna så förlorar du ännu mer energi
11 april, 2006 at 23:44 #1023805Anonym anvandareMemberSam jr wrote:köp solrosfrön …så sitter du och skalar och äter dem …tar tid som fan kanske hinner klämma några gram i timmanHaha det tar ju inte lång tid att skala dem, jag brukar stoppa in några i munnen och öppna skalen med tänderna och spotta ut dem, går på några sekunder
11 april, 2006 at 23:47 #1023806Anonym anvandareMemberMantus wrote:Haha det tar ju inte lång tid att skala dem, jag brukar stoppa in några i munnen och öppna skalen med tänderna och spotta ut dem, går på några sekunderutmanar du mig eller :ph34r:
11 april, 2006 at 23:50 #1023807Anonym anvandareMemberGlöm bara inte att bars av typen nutrilett osv inte på något sätt är magiska och kcal-fria… I princip lika mkt energi som en godis av samma vikt Visserligen bättre näringsämneskomposition än godis men ändå!
11 april, 2006 at 23:54 #1023808Anonym anvandareMemberSam jr wrote:utmanar du mig eller :ph34r:Det kan du ge dig på. Kommer du till NOGP så lovar jag att ta med mig en STOR påse solrosfrön and then well know who the real master is:emo-thumb
12 april, 2006 at 00:02 #1023809Anonym anvandareMemberMantus wrote:Det kan du ge dig på. Kommer du till NOGP så lovar jag att ta med mig en STOR påse solrosfrön and then well know who the real master is:emo-thumbbra det …jag accepterar härmed inbjudan till Vm i solrosfrönsskalning.
träna hårt
vinn lätt12 april, 2006 at 23:42 #1023810Anonym anvandareMemberSam jr wrote:bra det …jag accepterar härmed inbjudan till Vm i solrosfrönsskalning.träna hårt
vinn lättSee you there:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.