Äter jag för mycket,för lite eller lagom?

Home Forums Kost och Näringslära Äter jag för mycket,för lite eller lagom?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Är en kille på 28. Väger ca 84 fördelat på 1,80 och har tränat från och till i 10 år men kör seriöst sen 11 månader tillbaka. Vill öka i muskelmassa men undrar om jag äter för mycket eller för lite. Har bara ätit så här i nån månad så det är svårt att säga om jag lägger på mig massa fett. Vad tror ni?

Äter ungefär detta på en dag.

Frukost 1. 05.00 2 dl havregrynsgröt 2 dl minimjölk

Frukost 2. 09.00 2 dl havregrynsgröt 2 dl minimjölk 2 ägg

Lunch 13.00 150 g pasta 200 g kycklingfile

Innan träning 16.00 1-2 bananer och ca 30 g proteinpulver

Träning 17.00-18.15

Efter träning 18.20 Carboload (typ dextropur) 50g kolhydrater 30 g prottepulver

Middag ca19.30 150 g pasta 200 g kycklingfile

Kvällsmål 22.00 250 g lättkesella

Äter givetvis inte pasta och kyckling varge dag men äter ungefär likvärdigt i mängd protte och kolhydrater per måltid. Tränar 2 dagar vilar 1 osv samt har ett jobb där jag rör på mig hela tiden.

Det

Hade velat höja kolhydratintaget efter träning till ca 1g/kg kroppsvikt.

Om du är mer intresserad av att bygga muskler än av att ”hålla formen” hade det kanske inte skadat med ännu ett mål efter träningen?

Mer protein på morgonen, absolut mer fett under dagen och kanske lite mer kolhydrat efter passet

Jag tycker att det ser ok ut, förutom att du äter för lite frukt och grönsaker och FETT..
    Och byt även ut de där 2 bananerna innan träning till 2 apelsiner eller någon annan frukt med långsamma kolhydrater.Bananer(gula) har nämligen snabba kolhydrater, och innan ett träningspass ska du ha långsamma kolhydrater. Är bananerna helt gröna är dom iofs långsammare, men kanske inte lika goda :)

marjatta wrote:
    Jag tycker att det ser ok ut, förutom att du äter för lite frukt och grönsaker och FETT..
    Och byt även ut de där 2 bananerna innan träning till 2 apelsiner eller någon annan frukt med långsamma kolhydrater.Bananer(gula) har nämligen snabba kolhydrater, och innan ett träningspass ska du ha långsamma kolhydrater. Är bananerna helt gröna är dom iofs långsammare, men kanske inte lika goda :)

fruktsocker kan inte muskler använda gör enbart nytta för fettinlagringen att äta frukt. ät pasta osv.

Ät mer en timme innan passet. Jag hade inte orkat på två bananer och lite protein. Min energi/blodsockret skulle dala mitt under passet. Ät 100 g havregrynsgröt med mjölk o lite rivet äpple+kanel…:bb3:
    Ta en halv näve nötter/obehandlade solrosfrön med sista kesellan för att få i dig fett.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.