Home › Forums › Kost och Näringslära › Äter jag nog/för mycket?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 februari, 2006 at 11:10 #94908Anonym anvandareMember13 februari, 2006 at 11:10 #1040796Anonym anvandareMember
Hej. Ni kanske är jättetrötta på alla som kommer och frågar om sånt här, men jag blir mer och mer förvirrad över min mat och träning, och måste bara fråga nån som vet.
Ungefär vad jag äter en vanlig dag:
Frukost: Två hemmabakade glutenfria mackor med kalkonskivor och ett äpple eller yoghurt med ett äpple och två matskedar krossade linfrön
Mellanmål: Samma som frukost
Lunch: En och en halv dl råris, en kycklingfile och ungefär två dl blandade kokta grönsaker
Mellanmål: Samma som frukost
Middag: Samma som frukost
Kvällsmat: Samma som frukostUtspritt över dagen äter jag även två äpplen till + en eller två kaffe latte med en och en halv dl lättmjölk. Jag tar ungefär två matskedar multivitamin (Mivitotal) morgon och kväll + Omega 3 kapslar.
Jag tränar en halvtimmes cardioliknande 4-6 ggr i veckan + promenerar ungefär en timme två ggr i veckan.
13 februari, 2006 at 11:34 #1040797Anonym anvandareMemberVad har du för mål? Du nämner att du tränar cardio men inte att du tränar styrketräning? Svårt att veta om ditt syfte är viktminskning eller att gå upp i muskler.
Om du är vanlig motionär så funkar ditt kostupplägg säkert bra, men om du vill behålla muskler eller öka i muskler så hade jag rekommenderat mycket mycket mer protein. Om du inte orkar slänga till fler kycklingfiléer både till lunch och middag så köp kosttillskott som lämpligen intages till morgon och kväll (samt efter träning) och investera i kesella/kvarg till mellanmål.
13 februari, 2006 at 11:42 #1040798Anonym anvandareMemberMitt mål är att hålla vikten stadig och må allmänt bra. Jag skulle vilja minska mina mått lite, men jag behöver inte gå ner i vikt (cirka 56 kilo till 166 cm)
13 februari, 2006 at 17:08 #1040799Anonym anvandareMemberom du ska äta så för att hålla vikten stadig och må allmänt bra så kommer du alltså äta såhär resten av livet? en sak som är säker isåfall är att du kommer tröttna på dom där hemlagade glutenfria mackorna
13 februari, 2006 at 18:24 #1040800Anonym anvandareMemberJag har svårt för att äta på annat sätt. Det blir liksom ingeting annars (jag är autistisk och har svårt med förändringar om jag inte har det som ”projekt”) Men idag har jag suttit och bestämt mig för ett annat sätt som är mer varierat. Antagligen har jag klantat mig rejält och äter alldeles för mycket nu, men det är mer omväxlande.
Frukost: Mackor med kalkon
Mellanmål: Yoghurt med linfrön
”Lunch”: Kyckling, råris och broccoli
Mellanmål: Lite keso, lite valnötter och äpplebitar
”Middag”: Broccoli, keso och tonfisk
Kvällsmat: Keso och tonfisk eller mackor14 februari, 2006 at 08:08 #1040801Anonym anvandareMemberMello wrote:Asså är du 166cm och väger 56 kg? Det är ju änna väldigt litet, De mä mackorna. Vette fan om du kommer må bra av de asså.Ganska mkt deg. Tycker du ska käka mycket grönsaker,tonfisk.Hasselnötter å mer kyckling fileer. om du nu tränar 5-6 gånger i veckan. Försök å få ner lite havregryn mä:emo-thumbOh, om jag ändå kunde äta havregryn. Tyvärr är jag glutenintolerant. Nu finns det ju ny forskning om att vuxna kan äta rent havregryn, men tyvärr hörde jag inte till den kategorin.
Vad tycker du om mitt nya matschema, är det bättre?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.