- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Ater sent ikväll
Rent spontant skulle jag säga att det inte behövs någon ändring på vad du äter, men ifall du känner att du lägger dig med en klump i magen som håller sig hela natten kan du ju testa med att ta en kort promenad efter måltiden.
Om det inte hjälper får du helt enkelt vänta på att en person med mer erfarenhet svarar, alternativt försöka Googla upp ett svar på liknande problem.
Mvh Gjallarhorn
det spelar ingen roll om man äter innan man går och lägger sig, vad trodde du skulle hända?
Dessutom är väl glykogeninlagrningen som effektivast under natten när man sover?
p.s. mina slutsatser kan se roligt ut, förlåt, jag är ju nybörjare
överskottet ”räknas ut” av kroppen under en lägre tid än en natt.
Du kunde/kan googla din fråga med ”äta innan sänggående” så får du mängder av svar att det är en myt att man lagrar mera fett om man äter innan man går och lägger sig.
p.s. mina slutsatser kan se roligt ut, förlåt, jag är ju nybörjare
Det händer inget vid midnatt som nollställer energibalansen. Både förbränning och inlagring, uppbyggnad och nedbrytning, är processer som är ständigt pågående, dygnet runt, hela livet. Ett dygn är bara en bekväm mätperiod.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY