Äter som en häst,inget händer. Äter jag fel?

Home Forums Kost och Näringslära Äter som en häst,inget händer. Äter jag fel?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej! Vad jag anser det så har jag ett problem.
    Jag har under dem 2 senaste åren sen jag kom tillbaka från militären börjat träna en hel del Fotboll & Gym kombinerat. Tills jag gjorde illa mig.
    Sen 1 år sedan har jag börjat träna gym ordentligt ca 4-5 gånger i veckan med schema. Under tiden har jag försökt gått upp i vikt med hjälp av egen blandad gainer, färdiga gainers, matlådor under dagarna på jobbet och ätit vad jag skulle kalla de som en vanlig svensson fast lite nyttigare. Såhär kan en dag se ut.

05:30 Frukost (I hemmet) 80g havregryns gröt med mjölk och 2 tsk salt + en shake på 60gram protein.

09:00 Frukost på jobbet – En matlåda med vanlig mat & sallad ungefär som en portion och lite mer därtill. Mjölk som dryck.

11:15 ”Fika” Protein Shake 80gram med mjölk.

13:30 Lunch – En matlåda exakt som vid ”frukost på jobbet”.

16:00 En egen gjorde preworkout av BCAA 20g / 80g Kolhydrater / Creatine 15g – Beger mig mot träningen.

17:00 – 18:15 träning.

18:25 – Gainer egenblandad 120g kolhydrater / 60g protein.

Hemgång.

19:00 – Hemma, en måltid med 2 portioner (stora) Sallad & Bröd + Mjölk som dryck, även juice ibland.

21:00 – En shake protein & 60g havregryns gröt + mjölk.

Övrigt här emellan Så stoppar jag i mig frukt & nötter hårt bröd etc.

Min fråga är nu : Hur kommer det sig att jag inte går upp i vikt ett dugg, tycker jag äter i massor med mängder. Söker gärna svar hos folk som är kunniga i detta område.

MVH Zebastian

Vad jobbar du med? Jag skulle bli fet som tusan på den där kosten iaf och jag växer bra på mycket mindre mat. 300-400g protein 100-200g kolhydrater 50-80g fett räcker för mig iaf 180cm 90kg.

Felet ligger nog antagligen i att du tränar för dåligt alltså inte tillräckligt tungt och intensivt eller så har du en jäkla förbränning eller hårt jobb tror jag.

ät mer

Räkna ihop hur mycket kcal du äter på en dag. Räkna ut vad du bör ligga på för att ligga på balans så ska du se att du troligen behöver äta mer.

Frågan är väl kanske vad din ”vanliga mat” består av samt hur stor portionen är i gram på respektive. Vad innebär en stor portion för dig.

Dina proteindrinkar och gainers i all ära men är portionerna i det undre laget så är det ju där problemet ligger, inte i proteindrinkarna.

Byt ut gröten mot mackor med Bregott och ost exempelvis. Då lär du få upp kalorimängden.

Jag jobbar som sanerar / rivare. Så visst går massor åt där.

Grejen är den min vanliga mat, är det jag skrivit förutom protein shake’s etc. Innan jag började träna. Men återkommer med mera, tack iaf för alla svar så snabbt.

brunk wrote:
    Vad jobbar du med? Jag skulle bli fet som tusan på den där kosten iaf och jag växer bra på mycket mindre mat. 300-400g protein 100-200g kolhydrater 50-80g fett räcker för mig iaf 180cm 90kg.

Felet ligger nog antagligen i att du tränar för dåligt alltså inte tillräckligt tungt och intensivt eller så har du en jäkla förbränning eller hårt jobb tror jag.

Som du säger, har spelat fotboll sen jag var liten grabb & alltid varit såkallad vältränad konditons mässigt mer än i muskulaturer. Alltid ätit grymt mycket & nu har jag ett jobb som är fysiskt som ”sanerare/rivare”

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.